Gerdab.IR | گرداب

دردسرهای ناتمام کانادا از اعتراضات نشست G20

وقتی حباب‌ها امنیت ملی کانادا را به‌مخاطره می‌اندازند!

تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۹

براساس فیلمی که به تازگی منتشر شده، یکی از معترضان به نشست گروه بیست در کانادا، در حالی که مشغول فوت کردن حباب به سمت پلیس است، به بهانه تلاش برای کور کردن موقتی پلیس بازداشت می‌شود.

به گزارش گرداب، با گذشت چندین هفته از برگزاری نشست گروه بیست در تورنتوی کانادا و سرکوب معترضان به این نشست توسط 12 هزار نفر نیروی پلیس این کشور، ابعاد جدیدی از برخورد دور از ذهن پلیس کانادا به عنوان کشوری که همواره مدعی حقوق بشر بوده است، منتشر می‌شود.

جدیدترین موضوعی که بیشتر از همه مورد توجه قرار گرفته، انتشار فیلمی است که در آن یک دختر کانادایی به نام کورتنی وینکلز به جرم اینکه در حال فوت کردن حباب صابونی به سمت نیروهای پلیس است، تهدید به بازداشت شده است.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی نشنال‌پست کانادا، در این فیلم دیده می‌شود که یک افسر پلیس که اسم A. Josephs بر روی لباس وی دیده می‌شود و اکنون به "پلیس حبابی" مشهور شده، خطاب به این دختر 20 ساله می‌گوید: "اگر حباب‌های تو به من بخورد به اتهام حمله به من بازداشت خواهی شد! فهمیدی؟"

این دختر کانادایی که از این حرف بسیار متعجب شده، از افسر می‌پرسد: حباب‌ها؟ و افسر پلیس در پاسخ می‌گوید: "بله، درست فهمیدی. این یک حمله عمدی از طرف توست و من تو را بازداشت خواهم کرد. منظور من را می‌فهمی؟ تو با حباب‌هایت به من ضربه می‌زنی و من تو را به حبس خواهم برد"

در همین حال فعالان صلح‌طلب پس از انتشار این فیلم در اینترنت که تا به حال بیش از صد هزار بار دیده شده، از تصمیم خود برای راهپیمایی حباب‌ها خبر داده‌ا‌ند.

در همین حال، کورتنی 20 ساله از بازداشت خود پس از این اتفاق خبر داد، اما در عین حال تاکید کرد که احتمالاً بازداشت وی به اتهام احتمال ارتکاب اقداماتی دسته‌جمعی بوده است.

وی در این خصوص می‌گوید: به خاطر اینکه یک کوله‌پشتی را حمل می‌کردم و شماره وکیلم بر روی بازویم نوشته شده بود، به اتهام احتمال ارتکاب توطئه‌ای دسته‌جمعی بازداشت شدم.

وی که جزء تیم پزشکی کمک به مصدومان تظاهرات در حاشیه نشست گروه 20 بوده و بنا بر اعلام خودش حتی در جمع معترضان هم نبوده است، در خصوص ادعای پلیس کانادا مبنی بر اینکه قصد داشته با این حباب‌ها به چشم پلیس‌ها آسیب وارد کند و به نوعی باعث نابینایی موقتی آنها شود، واکنشی جز خندیدن نداشت.

پلیس کانادا که ادعاهای قابل ملاحظه‌ای در مورد حقوق بشر دارد و هر از چند گاهی کشورهای جهان سوم را به نقض آن متهم می‌کند، در برخورد با معترضان به نشست جی بیست در این کشور، برخوردهای تند و غیراخلاقی زیادی از خود نشان داد.


منبع: شبکه ایران