Gerdab.IR | گرداب

صواب؛ مرکز مشترک آمریکا و امارات

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

تأسیس مرکزی برای مبارزه با فعالیت‌های آنلاین داعش توسط امارات و آمریکا اقدامی جدید در راستای توسعه‌ی مراکز سایبری در امارات است.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ آمریکا و امارات یک مرکز ارتباطات دیجیتال خاورمیانه را در امارات تشکیل دادند.

این مرکز جدید، بر روی استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای مبارزه با فعالیت‌های داعش در اینترنت تمرکز می‌کند؛ زیرا داعش از فضای مجازی برای استخدام در این گروه استفاده می‌کند.

نام مرکز جدید مشترک امارات و آمریکا،"Sawab" است که مقر آن در ابوظبی است. مرکز صواب شروع فعالیت خود را با انتشار ویدئوهایی از طریق یوتیوب و پیام‌هایی از طریق توئیتر به زبان عربی و انگلیسی اعلام کرد. همچنین مرکز مذکور ادعا کرد که با ۶۳ کشور در سراسر دنیا که مخالف داعش هستند همکاری می‌کند.

از فعالیت‌های دیگر این مرکز-به ادعای خود آن- به چالش کشیدن دکترین داعش و تفاسیر نادرست آن‌ها است. مرکز صواب با مراکز دیگری که به همین منظور در امارات در چندین سال قبل ایجادشده‌اند همکاری می‌کند؛ مانند مرکز هدایة (Hedayah) و انجمن ارتقای صلح بین جوامع مسلمین (Forum for Promoting Peace in Muslim Societies). آمریکا نیز پیش‌تر، مرکزی در سال ۲۰۱۱ در آمریکا تأسیس کرده بود که مرکز ارتباطات راهبردی ضد تروریسم (Center for Strategic Counterterrorism Communications) نام دارد و ادعا می‌کند که با فعالیت‌های تروریستی آنلاین مبارزه می‌کند.