Gerdab.IR | گرداب

کمپینی برای پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ

کمپین: «نبل» و «الزهراء» را آزاد کنید

تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۴

محاصره مردم مظلوم شهرک‌های «نبل» و «الزهراء» به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ تبدیل شده است؛ محاصره‌ای که با سکوت نهادهای بین‌المللی و بایکوت رسانه‌های غربی روبرو شده است.

به گزارش گرداب به نقل از فارس دو شهرک شیعه‌نشین «نبل» و «الزهراء» در سکوت خبری رسانه‌های دنیا بیش از چهار سال است که با شبح محاصره تروریست‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

هرچند که در ماه‌های اولیه محاصره، اهالی، بخشی از نیازهای خود را از منطقه کُردنشین «عفرین» در شمال و غرب شهرک نبل تهیه می‌کردند اما از  2012 با قطع شدن راه ارتباطی«نبل» و «الزهراء» به حلب، این دو شهرک را به طور کامل محاصره کردند و تا به امروز به محاصره را ادامه دادند.

وضعیت به گونه‌ای رقم خورده که با آغاز محاصره جدی «نبل» و «الزهراء» امکان تهیه مواد غذایی، بهداشتی، دارویی و هرآنچه مورد نیاز ساکنان این شهرک‌ها بود، از بین رفته است.


کمپین: «نبل» و «الزهراء» را آزاد کنید

چهار ساله شدن محاصره این شهرک شیعه‌نشین باعث شده تا به نوعی بزرگترین محاصره تاریخ رقم بخورد؛ محاصره‌ای که کوچکترین واکنشی را از سوی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل در پی نداشته است.

در همین خصوص کمپینی در شبکه‌های مجازی برای همدردی با مردم «نبل» و «الزهراء» و همچنین رساندن صدای مردم مظلوم این دوشهرک به مجامع بین‌المللی، راه اندازی شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این کمپین می‌توانند تصاویر، دلنوشته، شعر، یادداشت، کلیپ و مطالب مختلف خود را با هشتگ «#نبل_و_الزهراء_را_آزاد_کنید» در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، افسران، گوگل پلاس، فیس‌بوک و توئیتر منتشر کنند.

شهرک‌های نبل و الزهراء از توابع منطقه «اعزاز» در استان حلب سوریه و در 20 کیلومتری شمال غربی شهر حلب و 40 کیلومتری مرزهای ترکیه واقع شده‌اند.