درآمدهای تبلیغاتی گوگل، متا و اسنپچت در ماههای اخیر رشد کرده است.
به گزارش گرداب، شرکتهای بزرگ تبلیغات دیجیتال جهان در سهماهه گذشته میلادی شاهد رشد قابلتوجه سوددهی بودند.
به گفته کارشناسان این صنعت پس از چند سال نوسان به خاطر وقوع همهگیری کرونا، هماکنون به ثبات بازگشته است.
سرمایهگذاریها در محصولات تبلیغاتی تولیدشده توسط هوش مصنوعی مولد، هزینههای سنگین تبلیغات سیاسی مرتبط با انتخابات آمریکا و افزایش مخارج مصرفکنندگان از جمله عوامل رشد زیاد درآمدهای تبلیغاتی غولهای فناوری جهان عنوان شده است.
فیلیپ شیندلر، مدیر ارشد بازرگانی گوگل گفت: درآمد تبلیغاتی گوگل نسبت به سال قبل بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت که بخشی از آن به دلیل تبلیغات انتخاباتی، به ویژه در یوتیوب است.
وی افزود که ابزارهای تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی به افزایش کارآمدی تبلیغاتی ارائهشده روی سکوهای گوگل کمک کردند.
شرکت متا نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۹ درصد افزایش درآمد را ثبت کرد. این در حالی است که میزان سود در همان دوره زمانی ۳۵ درصد افزایش یافت.
اسنپچت نیز اعلام کرد که درآمد این شرکت نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد بیشتر شده. ایوان اسپیگل، مدیرعامل این شبکهی اجتماعی، علت این رشد را «نوآوری در سکوی تبلیغاتی اسنپچت در اثر سرمایهگذاری در هوش مصنوعی و واقعیت افزوده» دانست.
سکوی اجتماعی Reddit هم در سهماهه گذشته رشد ۵۵ درصدی درآمد تبلیغاتی را تجربه کرد.
این میزان رشد در شرایطی رقم خورده است که در برخی بخشها درآمد تبلیغاتی کاهش چشمگیری داشته است. متا اعلام کرد که رشد درآمد در منطقه آسیا و اقیانوسیه در سهماهه گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است که دلیل آن کاهش هزینههای تبلیغاتی از سوی تبلیغکنندگان بزرگ چینی است.
منبع: آکسیوس