Gerdab.IR | گرداب

ماجرای کمپین سلفی زشت!

وقتی انحرافات اخلاقی از کمپین های مجازی سر در می آورد

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

عکس سلفی به نمادی براي اين كه من با چه کسانی عکس انداخته ام، کجا رفته ام و چه کاری انجام داده ام تبدیل شده است، شاید از اين طریق به تعداد لایک‌هایم در دنیای مجازی اضافه شود.

گروه شبکه های اجتماعی گرداب- به تازگي كمپيني در فضاي مجازي راه اندازي شده است كه بازديد كنندگان آن يكديگر را به سلفي زشت دعوت مي كنند. عکس سلفی، سلیقه‌ای است که با گرفتن آن، شخص به نوعی به ابراز وجود شخصیتی می‌پردازد.این روزها بسیاری از شبکه‌های اجتماعی،محیط مناسبی برای انتشار سلفی‌های این افراد به شمار می‌روند.   
 
دكتر افسانه نيك راد روانشناس در گفت گو با خبرنگار اخبار داغ باشگاه خبرنگاران در خصوص عكس هاي سلفي و كمپين هایی با این موضوع در شبكه هاي اجتماعي گفت: كاربران اینگونه شبكه ها وقتي به دنبال تنوع و جلب توجه هستند دست به هر كاري دست مي زنند، از آرايش هاي عجيب تا مدل موهاي خاص و حتي ژست هاي منحصر به فرد،آن ها به دنبال نگاه هاي بيشتري نسبت به خود هستند.
 
 
 وقتی انحرافات اخلاقی از کمپین های مجازی سر در می آورد
 
 
وی ادامه داد: ريشه ي اين حركت از آن جايي نشات مي گيرد كه اين افراد دچار كمبود توجه و محبت هستند و با پوشش های نامناسب و یا مدل های خاص به جبران و ارضا کمبودشان دست می زنند و سعی برتائید رفتار خود با استفاده از این روش هستند.
 
وی گفت: اين نوع رفتار ها نشانه ي نوعي اعتراض است. اعتراض به اينكه من هستم و من را نمي بينيد، من خواهان چيزهاي هستم كه در شرايط فعلي به دست نمي آورم که این اعتراض مجددا ريشه در كمبود محبت و توجه فرد دارد و صرفا براي جلب توجه است.
 
نیک راد افزود: اکثر مردم و كاربران عكس هاي خود را با بهترين فيگور ها در حالت هاي زيبا مي گيرند و آن عده اي كه خلاف عرف حركت مي كنند به دنبال جلب توجه هستند و گاها به مشکلات شخصیتی مبتلا هستند.
 
این افراد به دنبال نگاه ها ی دیگران نسبت به خود هستند و هر چه این نگاه ها تعجب برانگیز تر باشد لذت بخش تر است و خوشایند این افراد است.
 
 
 وقتی انحرافات اخلاقی از کمپین های مجازی سر در می آورد
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: جوانان هيجان طلب هستند و دوست دارند هيجانات را دنبال كنند، حال اگر بخواهیم کمتر شاهد این رفتارها باشیم باید روي ذات انسان ها كار كنيم و رفتارهاي مثبتشان را تقويت كنيم و نسبت به رفتارهاي بد بي اعتنا باشيم و سعي كنيم هيجان طلبي هایشان را به سمت مثبت سوق دهیم و به آنها هویت و شخصیت دهیم تا به دنبال آن اين رفتار ها كمتر دیده شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان