Gerdab.IR | گرداب

ادعای جدید اسرائیل در عرصه سایبری

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

افزایش سرمایه‌گذاری 2.2 میلیون دلاری شرکت کرونوس اسرائیل (Cronus) برای تولید نرم‌افزار هکرهای مجازی

مسئولین این شرکت ادعا می‌کنند که نرم‌افزار امنیتی شرکت کرونوس می‌تواند همانند یک هکر فکر کرده و بر اساس یک الگوریتم هوشمند عمل کند و راهبرد مورد نظر هکرها را حدس بزند.

شرکت امنیت سایبری کرونوس به تازگی مدعی شده است که با جذب سرمایه جدیدی بالغ بر 2.2 میلیون دلار، میزان کل سرمایه‌گذاری خود در زمینه تولید نرم افزار هکرهای مجازی را به 8.5 میلیون دلار رسانده است. کرونوس ادعا می‌کند که نرم‌افزار جدید این قابلیت را دارد که همانند یک هکر فکر کند و اطلاعات جدید را جمع‌آوری کرده و در مواقع ضروری از آنها استفاده نماید.

این نرم‌افزار همچنین این قابلیت را دارد که به صورت کاملاً خودکار سامانه‌های داخلی شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی را اسکن کرده و آنها را از نظر ورود هکرها و یا وجود آسیب‌پذیری‌ها کنترل نماید. کرونوس نام این نرم افزار جدید را سایبوت (CyBot) گذاشته است و مدعی شده که این نرم افزار قادر است تا سناریوهای جدیدی برای حملات سایبری ارائه کند.

همچنین این نرم افزار می‌تواند ضمن پردازش سناریوی درحال اجرای یک حمله سایبری به صورت همزمان نسبت به هشدار دادن در مورد حفره‌های امنیتی جدید نیز اقدام کند تا از بروز حملات با شیوه جدید و در آینده خودداری کند. یکی دیگر از کاربردهای این نرم‌افزار بنا به ادعای این شرکت، حوزه اینترنت اشیا است. این نرم‌افزار می‌تواند به‌صورت همزمان چندین دستگاه را که شناسه کاربری (IP) یکسانی دارند کنترل کند.

دورون سیوان (Doron Sivan) مؤسس و مدیرعامل کرونوس درباره این نرم‌افزار گفته است:«سایبوت برای هر شرکت و ارگان دولتی و خصوصی بزرگ یک راه‌حل پیدا می‌کند و قادر است در محیط‌های غیرمتمرکز فعالیت کند. این نرم‌افزار قادر است تا انواع روش‌های مختلف حملات سایبری را تحلیل و بررسی نماید.»

ایتان بن الیاهو (Eitan Ben-Eliyahu) رئیس هیات مدیره کرونوس نیز دراین‌باره گفته است:«این فناوری از پتانسیل عظیمی برای رشد در بازار جهانی برخوردار است. این نرم‌افزار، اولین نرم‌افزار در حوزه امنیت سایبری است که قادر است تا به‌صورت هم‌زمان هزاران رایانه و ملحقات آن و سناریوهای مختلف امنیتی را مورد بررسی قرار دهد، بنابراین این نرم‌افزار می‌تواند ابزار مناسبی برای شرکت‌ها و ارگان‌های بزرگ باشد.»

شرکت کرونوس در سال 2014 توسط دورون سیوان (Doron Sivan) تأسیس شد. دفتر اصلی این شرکت در حیفا قرار دارد و تاکنون این شرکت توانسته تعداد زیادی هکر و مهندس نرم‌افزار را به خدمت خود دربیاورد. البته شاید انتشار این خبر، بخشی از پروژه‌ای باشد که رژیم صهیونیستی آن را شروع کرده است. به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی در پروژه جدید خود قصد دارد تا خود را در عرصه سایبری در نقطه‌ای نشان دهد که دست نیافتنی است. این رژیم در اخبار مختلفی نرم‌افزارها و ابزار جدیدی را معرفی می‌کند که ساخت آنها در صورت واقعیت می‌تواند توان دفاع و حمله سایبری این رژیم را چند برابر کند. اخباری نظیر هک کردن رایانه‌ها از این طریق گرما و یا گمراه‌سازی هکرها در فضای مجازی بر اساس اطلاعات غلط از جمله بخش‌های مختلف سناریو بزرگ‌نمایی توان سایبری این رژیم به شمار می‌آید.