Gerdab.IR | گرداب

حفاظت از ناوها در برابر حملات سایبری

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

محافظت از ناوهای جنگی نسل بعد در برابر حمله¬های سایبری به کمک فنّاوری‌های جدید از اولویت بالایی برخوردار است.

به گزارش واحد امنیت سایبربان؛ با توجه به گفتههای طراح نسل بعد ناوهای جنگی که نامش فاش نشده است، محافظت از ناوهای جنگی نسل بعد در برابر حملههای سایبری به کمک فنّاوری‌های جدید از اولویت بالایی برخوردار است.

جئوف سیرلی (Geoff Sarly)، یکی از مقامات صنایع دفاعی و هوافضای انگلستان، در این باره گفته است: «محافظت از ناو در برابر دشمنهای مدرن به همان اندازهی محافظت در برابر دشمنهای سنتی مهم است و باید از امن بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنیم.»

همچنین سیرلی افزود: «خطرهای جنگ سایبری که در سامانه‌ی رایانه‌های جدید ناوها پدیدار شده است، بسیار بیشتر از خطر حمله به سامانه‌های سنتی ناوها است.»

علاوه بر این‌ها او در مورد حملههای سایبری تصریح کرد: «حملهی سایبری یک تهدید جدید به‌حساب می‌آید؛ زیرا می‌تواند سامانه‌های ارتباطی و کنترلی را موردحمله قرار دهد. ما تلاش زیادی را برای امن نگه‌داشتن این سامانه‌ها از نرم‌افزارها و پایگاه‌های ارتباطی داشتیم.»

طبق گزارشی که اوایل امسال دانشگاه لنکستر Lancaster منتشر کرد، به هر میزانی هم که بر روی امنیت سایبری نیروی دریایی سرمایه‌گذاری شود باز هم نمی‌توان از امن بودن آن مطمئن بود. از طرفی انجام حمله-های سایبری به هزینه‌ی زیادی نیاز ندارد.

این گزارش در واقع بیان می‌کند سیستم را رها کنید تا تعدادی از هکرها به‌راحتی به آن نفوذ کرده و ناو را از کار بیندازند.

انگلیس برای ساخت ناوهایی که در برابر حملات سایبری مقاومت کنند، حدود 859 میلیون دلار هزینه کرده است و تا سال 2019 توانایی ردیابی و انهدام زیردریایی‌ها را نیز به دست خواهد آورد.

این ناوها توانایی حمل بالگرد چینوک (Chinook)، ادوات زرهی زمینی، کارمند اضافی و کنترل و پرواز پهپادها را دارند.