Gerdab.IR | گرداب

ترفندهایی برای بالا بردن سرعت اینترنت

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

مشكل كندي اينترنت را با استفاده از دستورالعمل هاي زير حل كنيد،اين دستورالعمل ها شامل تنظيمات مربوط به مرورگرها ،افزونه ها، زبانه ها و كوكي هاست.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان،این گزارش شامل چهار قسمت است که در هر قسمت به شما آموزش داده می شود که چگونه از شر کندی سرعت اینترنت خلاص شوید و بتوانید سرعت اینترنت خود را بالاتر ببرید.  
 
هریک از قسمت های این گزارش یک روش مجزا برای بالا بردن سرعت شبکه اینترنتی به شما آموزش می دهد که هرروز یه صورت سریالی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
 
سرعت پایین اینترنت نه تنها زمان شما را هدر می دهد و پخش ویدئو ها را با مشکل مواجه می کند،حتی می تواند ویندوز کامپیوتر شما را با مشکل مواجه کند.  
 
راه حل اول:
 
1. مرورگر خود را تغییر دهید
 
برخی از افراد هنوز از مرورگرهای قدیمی مثل Internet Explorer استفاده می کنند. اگرچه این مرور گر ابزار خوبی برای ورود به اینترنت است ولی این مرورگرها از منابع زیادی استفاده می کنند.به علاوه هرچه صفحات وب گسترده تر شوند، زمان پردازش این صفحات برای لود شدن (بار گذاری) افزایش می یابد.
 
 ترفندهایی برای بالا بردن سرعت اینترنت
 
    فایرفاکس قابلیت های بسیاری دارد که به کاربران اجازه می دهد محتوا و مواردی را که نمی خواهند بلاک یا قفل کنند و تا زمانی که آن ها را فعال نکنند هیچ گونه محتوای اضافه ای برایشان لود نخواهد شد. برای واضح تر کردن مطلب می توان به جاواسکریپت، فلش، تبلیغات اضافه و غیره اشاره کرد. یکی از گزینه های بسیار مهم افزونه Adblock Plus است که تمام تبلیغات اضافی را از وب گردی شما حذف کرده و سرعت بارگذاری اطلاعات را بالا می برد.از دیگر گزینه های شما افزونه FasterFox Lite است که سرعت فایرفاکس را بالاتر می برد.
 
 
    Google Chrome  یک مرورگر جدید است که نیاز به حافظه کمی دارد و می تواند برای لود کردن سایت هایی که دارای میزان زیادی جاواسکریپت و فلش هستند،مناسب است. می تواند برای بالاتر بردن سرعت خود از افزونه FastestChrome هم استفاده کنید.
 
 
    از دیگر گزینه های شما استفاده از Opera بوده که دارای تکنولوژی فشرده سازی است.Opera Turbo برای اتصالات ضعیف اینترنتی طراحی شده است که برای بسیاری از کاربران مفیده بوده است.
 
2. Extension، plugins و افزونه هاي اضافي را پاك كنيد.
 
برخي از افزونه ها به وب گردي شما كمك مي كند و كار شما را راحت تر مي كنند، در حالي كه يك سري از افزونه ها هستند كه سرعت شما را كم كرده و بارگذاري شما را با مشكل مواجه مي كند.
 
سعي كنيد افزونه هاي اضافي مثل theme و پوسته ها را حذف كنيد تا سرعت سيستم و دانلود هايتان تان بالاتر رود.
 
ترفندهایی برای بالا بردن سرعت اینترنت
 
    براي حذف افزونه ها از روي فايرفاكس به Tools > Add-ons  برويد و Add-on ها و  Plugin هاي اضافي را پاك كنيد. به منظور اعمال تغييرات يك بار سيستم خود را ريست كنيد.
 
 
    به منظور حذف افزونه ها از روي گوگل كروم به Customize > Tools > Extensions رفته و Plugin هاي اضافي را پاك كنيد. براي اعمال تغييرات سيستم خود را يك بار ريست كنيد.
 
 
    براي حذف كردن افزونه هاي اضافي در Internet Explorer , وارد Tools > Manage Add-ons شويد و افزونه هايي را كه نمي خواهيد پاك كنيد و باز هم iInternet Explorer خود را ريست كنيد تا تغييرات لازم اتفاق افتد.
 
 
3. زبانه هاي اضافي و بلا استفاده را ببنديد.
 
حتي اگر زبانه ها يا Tab هايي را كه باز كرده نگاه نمي كنيد، اين زبانه ها خودشان را هرچند دقيقه يكبار Refresh مي كنندتا شما را آپديت نگه دارند. وقتي از آن ها استفاده نمي كنيد اين صفحات اضافي را ببنديد تا پهناي باند شما بي خودي مصرف نشود.
 
4.كوكي ها و كَش هاي سيستم را روشن كنيد.
 
با فعال كردن كوكي و كش هاي سيستم صفحاتي كه يك بار قبلا در سيستم باز كرده ايد براي بار  بعد سريع تر بار گذاري شده و به نوعي اطلاعات صفحات شما ذخيره شده مي ماند. فعال كردن اين بخش هيچ خطري ندارد و تنها مزيت اش سريع لود شدن پنجره اي است كه يك بار قبلا باز كرده ايد. اگر نمي خواهيد كوكي هايتان فعال باشد و يا نسبت به آن ظن داريد،تنظيمات پيش فرض خود را به حالتي تغيير دهيد كه تمام كوكي هاي شما غيرفعال شود و سايت هايي را كه به آن اعتماد داريد را وارد ليست "Exceptions" هاي خود كنيد.براي تنظيمات اين بخش به صورت زير عمل كنيد:

ترفندهایی برای بالا بردن سرعت اینترنت
 
    براي مرورگر فايرفاكس به Tools > Options > Privacy برويد .
 
 
    در مرورگر Internet Explorer به قسمت Tools(Cog) > Internet Options > Browsing History وارد شده و مطمئن شويد كه بخش Delete browsing history on exit شما تيك ندارد.
 
 
    در گوگل كروم،وارد Tools ( wrench) > Settings شده و سپس پايين صفحه آمده و به صورت زير عمل كنيد:
 
 
Show Advanced Settings > Privacy > Content Settings
 
 
ادامه دارد...