بهگزارش گرداب تسنیم، دقیقا یک ماه پیش محمدرضا فرنقیزاد –مدیر کل روابط وزارت ارتباطات- در گفتوگویی رسانهای بیشترین اختلالات تلفن همراه را مربوط به همراه اول دانست و اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین اختلالات مربوط به همراه اول با بیشترین مشترک در کشور است که قول داده ظرف سه ماه آینده مشکلاتش را حل کند.
وی در ارتباط با رصد اختلالات تلفن همراه و همچنین سرویسهای اینترنتی موبایل اظهار کرد: متأسفانه در برخی اپراتورها طی سالهای گذشته بحثهای توسعهای صورت نگرفته است. اکنون بیشترین اختلالات را در همراه اول داریم در حالیکه بیشترین مشترک نیز برای این اپراتور است.
فرنقیزاد با اشاره به حجم بالای مشترکان و گستردگی شبکه این اپراتور گفت: قطعا همراه اول برای اینکه بخواهد سیستمهایش را ارتقا دهد به زمان بیشتری نیاز دارد.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ارتباطات با تأکید بر اینکه به هر حال این اپراتور در حال ارتقا است، عنوان کرد: آنتنهای BTS این اپراتور برای 10-15 سال پیش است.
این اظهارات از سمت مسئول دولتی در حالی مطرح میشود که سه روز گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که اتفاقا تابعه وزارت ارتباطات و دولتی است اقدام به انتشار لیست اپراتورهای ثابت و سیار برتر سال 93 کرد.
در حالی که برخی معتقدند همراه اول بیشترین اختلالات را دارد اما ارزیابیها نشان میدهد که شرکت ارتباطات سیار برترین اپراتور سال 93 است.
غلامرضا داداشزاده - معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری- با اعلام اینکه ارزیابی سالانه براساس هشت معیار رهبری و استراتژی، نتایج جامعه، منابع و مشارکتها، فرآیندهای سازمانی، نتایج مشتری، نتایج کارکنان منابع انسانی و نتایج کلیدی و 26 زیرمعیار انجام میشود، گفت: در بخش تلفن سیار سراسری، اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به ترتیب 466 و 451 امتیاز را کسب کرده و مطابق با الگوی ارزیابی سطح تقدیرنامه 4 ستاره را به دست آوردند.
سال گذشته همزمان با ارائه مجوز نسلهای سوم و چهارم ارتباطی به اپراتورهای موبایل کشور، شاهد بروز اختلالاتی گسترده در کشور بودیم که طی مدت زمانی طولانی بهبود یافت هرچند که برخی اختلالات مقطعی همچنان باقیست.
زمانیکه همراه اول در سال اختلالات (سال 93)، به عنوان اپراتور برتر معرفی شده و امتیاز اکتسابی آن بیشتر از دیگر بازیگران این عرصه بوده است، بنابراین در شرایط کنونی که بیشتر اختلالات رفع شده گفته میشود همراه اول بیشترین اختلالات را دارد، کمی ابهام ایجاد میشود.
اپراتور اول ارتباطی در سال اختلالات، مدال برتری گرفت و اکنون که روال بهبود یافته و در وضعیت خدماترسانی اپراتورها نسبت به یکدیگر تفاوتی ایجاد نشده با این اظهارات مبهم این برداشت میشود که وضعیت دیگر اپراتورها از همراه اول بدتر است.
به عبارتی بهتر است گفته شود عناوین "اپراتور برتر" و "اپراتور مختل" با یکدیگر جمع نمیشوند.