Gerdab.IR | گرداب

سرقت هکری 47 میلیون دلاری

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

هکرها موفق شدند در یک عملیات مبلغی برابر 47 میلیون دلار را از یک شرکت فناوری آمریکایی سرقت کنند.

به گزارش گرداب از سایبربان این شرکت آمریکایی در خبری مدعی شد که هکرها موفق شده‌اند طی یک عملیات هکری مبلغی در حدود 47 میلیون دلار را از حساب‌های آنلاین این شرکت سرقت کنند. هکرها با نفوذ به بخش مالی شرکت آمریکایی Ubiquiti موفق به انجام این کار شده‌اند. هکرها در ابتدا با معرفی خود به عنوان یک شرکت رسمی، یک ایمیل جعلی را به شرکت قربانی ارسال کرده‌اند. پس از ارسال ایمیل، هکرها توانستند اطلاعات حساب‌های آنلاین شرکت را سرقت کرده و این مبلغ عظیم را از حساب‌های شرکت تخلیه کنند.

همچنین در ادامه خبر، شرکت Ubiquiti مدعی شده است که بخش اعظمی از اطلاعات حساب‌های مالی کاربران و سایر اطلاعات فردی کارمندان شرکت نیز به سرقت رفته است. این شرکت ضمن اعلام آغاز تحقیقات گسترده در زمینه عملیات هکری مذکور اعلام کرده است که به احتمال قوی این حمله از جانب یک مجموعه خارجی انجام شده است و منشأ داخلی ندارد. این شرکت در زمینه تولید تجهیزات بی‌سیم فعالیت می‌کند.

کارشناسان امنیتی بارها درباره این‌گونه حملات هشدار داده‌اند. آنها معتقدند که هکرها به راحتی می‌توانند ایمیل‌های جعلی درست کنند و آنها را به عنوان ایمیل‌های معتبر معرفی نمایند، لذا کاربران باید با حفظ هوشیاری از باز کردن ایمیل‌هایی که نسبت به اعتبار آنها مشکوک هستند خودداری نمایند.

 بر اساس اعلام پلیس فدرال آمریکا، تنها در سال گذشته هکرها موفق شده‌اند با استفاده از همین ایمیل‌های ناشناس مبلغی در حدود 251 میلیون دلار را از حساب شرکت‌ها و مؤسسات آمریکایی سرقت کنند.