Gerdab.IR | گرداب

درگیری سایبریAnonymous ودولت مکزیک

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

گروه هکرهای ناشناس، وب‌گاه دولت مکزیک را هک کردند. هدف آنها از این حمله سایبری، اعلام هشدار در مورد ضعف امنیتی برای استفاده از اینترنت در مراکز عمومی بود.

به گزارش گرداب از سایبربان بعد از اصلاح قوانین مخابرات کشور مکزیک در سال 2013، قانون اساسی این کشور استفاده از اینترنت را یک حق شهروندی برای ساکنان این کشور دانست. در اصل 6 قانون اساسی کشور مکزیک آمده است که دولت باید امکان دست رسی به فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی را فراهم کند. هم‌چنین در قانون اساسی مکزیک توصیه شده است که دولت باید امکان دست رسی به اینترنت پرسرعت را برای همه‌ی مردم فراهم کند.
 
 گروه Anonymous روز 8 آگوست وب‌گاه وزارت ارتباطات و حمل‌ونقل کشور مکزیک را هک کرد. Anonymous در صفحه‌ی شبکه اجتماعی خود، مسئولیت حمله را به عهده گرفت.
 
در پیامی منتشرشده در شبکه‌ی اجتماعی توییتر، Anonymous توانایی مسئولان دولت مکزیک برای حفظ امنیت وب‌گاه‌های دولتی زیر سؤال برده است. به گفته‌ی این گروه، زمانی که دولت نمی‌تواند امنیت وب‌گاه‌های خود را تأمین کند، چگونه می‌تواند در مناطق عمومی دست رسی به اینترنت امن را فراهم کند. Anonymous اعلام کرد که وب‌گاه‌های عمومی در مقابل تمامی انواع حملات سایبری آسیب‌پذیر هستند.
 
پس از هک کردن وب‌گاه دولت مکزیک، Anonymous تصویر زیر را به‌جای صفحه اصلی قرار داد.