Gerdab.IR | گرداب

تنش مجدد در روابط دو کره

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

کره شمالی تهدید کرده است که در صورت عدم توقف فعالیت‌های تبلیغاتی سئول علیه پیونگ یانگ، یک مبارزه سایبری را علیه برنامه تبلیغاتی کره جنوبی آغاز خواهد کرد.

به گزارش گرداب از سایبربان، کره شمالی به‌تازگی تهدید کرده است درصورتی‌که مسئولین کره جنوبی دست از تبلیغات علیه مقامات پیونگ یانگ برندارند، سیستم صوتی و تصویری را که در برنامه تبلیغاتی علیه کره شمالی مشارکت دارد مورد تهاجم قرار خواهد داد و از کار خواهد انداخت.

هفته پیش در اثر انفجار یک مین در منطقه غیرنظامی بین دو کشور، دو سرباز کره جنوبی کشته شدند و کره جنوبی مسئولیت این انفجار را متوجه پیونگ‌یانگ کرده است.

بعد از این اتهام کره جنوبی تبلیغات علیه کره شمالی را آغاز کرد. کره شمالی این اتهام را مردود اعلام کرده است و گفته است در صورتی که کره جنوبی دست از این اقدام خود برندارد بلندگوهای تبلیغاتی و دستگاه‌هایی را که این تبلیغات را بین مردم به اشتراک می‌گذارند مورد تهاجم سایبری قرار خواهد داد.

ارتش کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این فعالیت تبلیغاتی سئول دقیقاً مشابه یک اعلام جنگ نظامی است و ما در صورت عدم توقف این کار، به شدت با آن برخورد خواهیم کرد. لازم به ذکر است که مسئولین این کشور تعصب خاصی بر روی رهبر کشورشان، کیم جونگ اون، دارند و با هرگونه فعالیتی که اعتبار و جایگاه وی را دچار تزلزل کند، به شدت برخورد می کنند.

پارک جیون های (Park Geun-hye)، رییس جمهور کره جنوبی هم نسبت به تهدیدات کره شمالی موضع گرفته و در پیامی در این باره اعلام کرده است:«پیونگ یانگ باید از این خواب بیدار شود که می‌تواند با تهدید کره جنوبی را به زانو در بیاورد. مردم کره جنوبی، هرگز با تهدید زندگی نخواهند کرد.»