Gerdab.IR | گرداب

ایراد نرم‌افزاری در سامانه‌ی کامانولث

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

یک ایراد نرم‌افزاری در سامانه‌ی بانک استرالیایی Commonwealth، بدون اجازه و تأیید مشتریان از حساب‌های آنها پول برداشت می‌کرده است.

به گزارش گرداب از سایبربان، یک ایراد نرم‌افزاری بسیار بزرگ در سامانه‌های بزرگ‌ترین بانک استرالیا منجر به بی‌پول شدن بسیاری از مشترکان این بانک شد.

زمانی که مشترکان یک تراکنش مالی را انجام می‌دادند، بانک موردنظر دو برابر آن تراکنش را از حساب مشترکان کم می‌کرد. به گفته برخی از مشترکان، هزاران دلار از حساب آنها کاسته شده بود.
 
بانک Commonwealth در حال تلاش برای برطرف کردن این مشکل است و قول داده است تا هرچه سریع‌تر مشکل را برطرف کند. هم‌چنین، Commonwealth قول داده است تا اعتبار ازدست‌رفته‌ی کاربران را به حساب آنها بازگرداند.
 
به گفته‌ی مسئولان بانک، این مسأله یک ایراد امنیتی است. به ادعای مسئولان مسئولان بانک، نیمی از اعتبارات به حساب‌های مشترکان بازگشته است.
 
به گزارش رسانه‌ها، به دنبال این اتفاق، بسیاری از مشترکان با مشکل مالی مواجه شده و در خرید مایحتاج زندگی خود و مخارج رفت‌وآمد با دشواری روبرو شدند.
 
یکی از مشترکان در صفحه‌ی شبکه اجتماعی خود در مورد این مسئله نوشت:
 
"حداقل کاری که می‌توانید بکنید این است که بُن‌های غذایی را برای مشترکان فراهم کنید. به خاطر این ایراد نرم‌افزاری، پول نداشتم چیزی برای خوردن بخرم."
 
یکی دیگر از مشترکان در صفحه‌ی شبکه اجتماعی خود نوشت:
 
"... من نتوانستم بسیاری از هزینه‌های اساسی خود مانند خرید غذا، سوخت و ... را تأمین کنم."
 
یکی از سخنگویان Commonwelath به رسانه‌ها گفت: "مشترکانی که با مشکل مواجه شدند می‌توانند با کارکنان شعب ما صحبت کرده و ما تک‌تک آنها را کمک خواهیم کرد."
 
بانک Commonwealth، شرکت خدمات مالی و بانکداری استرالیایی است که دومین بانک بزرگ استرالیا است و هم‌اکنون با بیش از ۷۱۸ میلیارد دلار دارایی، به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک این کشور، بر پایه میزان دارایی‌ها، شناخته می‌شود.
 
Commonwealth در سال ۱۹۱۱ توسط دولت استرالیا تأسیس شد و در سال ۱۹۹۶ خصوصی اعلام شد. این بانک در حال حاضر دارای عملیات در آمریکا، نیوزیلند، انگلیس و آسیا است. Commonwealth یک بانک چندملیتی است.
 
شعبه مرکزی این بانک در شهر سیدنی، استرالیا قرار دارد. Commonwealth به‌عنوان دومین شرکت بزرگ عضو بورس استرالیا به شمار می‌آید