Gerdab.IR | گرداب

ورود اسرائیل به مؤسسه‌ی فناوری کنپور هند

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

دانشگاه بن‌گورین و تل‌آویو برای ایجاد مرکز امنیت سایبر جهت حفظ زیرساخت‌های حیاتی در کشور هند سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان؛ مرکز امنیت سایبر و دفاع از زیرساخت‌های حیاتی (Center for Cyber Security and Defence of Critical Infrastructure) در سازمان علوم رایانه و مهندسی مؤسسه‌ی فناوری کنپور هند با کمک دانشگاه بن‌گورین و تل‌آویو به‌زودی تشکیل می‌شود.

این مرکز با هدف حفظ زیرساخت‌های حیاتی مانند پایگاه داده‌ی بانک‌ها، خطوط راه‌آهن، صنعت برق، مخابرات و سازمان منحصربه‌فرد شناسایی مقامات هند (AADHAR) در برابر حملات سایبری است؛ زیرا هند معتقد است که بیشتر حملات به این کشور از ناحیه‌ی کشورهای خارجی مانند چین و پاکستان است.

این مرکز جدید متصدی تحقیقات امنیت سایبری، آموزش و تربیت دانشجویان خواهد بود و علاوه بر این‌ها با بخش‌های دولتی نیز ارتباط برقرار خواهد کرد و به آن‌ها مشاوره ارائه می‌کند.

سندیپ شوکلا (Sandeep Shukla)، یکی از مقامات سازمان علوم رایانه و مهندسی هند در این باره گفت: «در سال 2012 به دلیل مشکلات شبکه‌های برق تمام هند به یک تاریکی فرو رفت و این مشکل می‌تواند به دلیل هکرها دوباره تکرار شود. آن‌ها می‌توانند به شبکه‌های حمل‌ونقل و توزیع کالا حمله کنند.» وی به حمله‌ی استاکس‌نت به ایران به‌عنوان نمونه‌ای اشاره کرد که ایران در آن زمان متوجه این حمله‌ی سایبری نبود و برای دفاع در این زمینه آمادگی لازم را نداشت.

لازم به ذکر است که این مرکز تا چهار یا پنج ماه آینده شروع به کار می‌کند.