Gerdab.IR | گرداب

فیبرهای نوری؛ ابزار جاسوسی NSA

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

یکی از کارمندان سابق NSA، در افشاگری خود گفت که حداقل 80 درصد کابل‌های فیبر نوری از داخل آمریکا می‌گذرد و در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ ویلیام بینی (William Binney)، یکی از کارمندان سابق سازمان امنیت ملی است که اکنون مانند ادوارد اسنودن به افشاگری در مورد این سازمان می‌پردازد. برخلاف اسنودن، وی هنگام ترک این سازمان سندی را با خود به همراه نیاورد.

 وی در یکی از افشاگری‌های خود چنین گفت که حداقل 80 درصد کابل‌های فیبر نوری از داخل آمریکا می‌گذرد. وی اعلام کرد: «حداقل 80 درصد از مکالمات صوتی دنیا در آمریکا ذخیره می‌شود. NSA در مورد چیزهایی که ذخیره می‌کند، دروغ می‌گوید.»

در برخی گزارش‌ها آمده است که سازمان امنیت ملی به‌زودی تمام ترافیک سالانه‌ی اینترنت را که حدود 966 اگزابایت در یک سال است، جمع‌آوری می‌کند! این در حالی است که رئیس سابق گوگل، اعلام کرده بود که حجم تمامی اطلاعات بشر از اول خلقت وی تا سال 2003 تنها 5 اگزابایت است!

ویلیام بینی در مورد هدف نهایی سازمان امنیت ملی گفت: «هدف نهایی NSA، کنترل کلی جمعیت جهان است.»

افشاگری‌های وی، ما را به این نکته رهنمون می‌کند که هدف NSA فقط تعقیب و جاسوسی از تروریست‌ها نیست، برخلاف ادعاهایی که در این زمینه دارد، بلکه هدف آن جاسوسی از تمامی افراد دنیا است. به‌علاوه بی‌دلیل نیست که شرکتی مثل گوگل نیز در تلاش است تا کابل‌های فیبر نوری را در نقاط مختلف نصب کند؛ زیرا از این طریق می‌تواند به NSA در جاسوسی از افراد کمک کند.