Gerdab.IR | گرداب

همکاری فایرآی و یوروپل

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

پلیس اتحادیه‌ی اروپا با همکاری شرکت امنیتی فایرآی قصد دارد که در زمینه‌ی تشخیص جرائم سایبری از فناوری‌های این شرکت کمک بگیرد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ شرکت امنیت فناوری اطلاعات فایرآی (FireEye) با مرکز جرائم سایبری اروپایی پلیس اتحادیه‌ی اروپا (EC3) تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه هر دو مرکز را برای تبادل اطلاعات و تخصص‌ها برای تشخیص هرچه بهتر جرائم سایبری آماده می‌کند. معاون مدیر عملیات یوروپل (پلیس اتحادیه‌ی اروپا) در این راستا گفت: «سازمان‌های انتظامی و شرکت‌های خصوصی باید برای مبارزه با جرائم سایبری همکاری کنند که این جرائم به یک معضل جهانی تبدیل شده است. تفاهم‌نامه‌ی ما با فایرآی موجب تقویت ما برای مبارزه با جرائم سایبری می‌شود.»

نکته‌ی مهم این تفاهم‌نامه این است که فایرآی قصد دارد مهارت‌ها و تخصص‌های امنیت سایبر خود را در اختیار یوروپل قرار دهد.

ریچارد تیورنر (Richard Turner)، یکی از مقامات فایرآی، اعلام کرد: «عرصه‌ی تهدیدات روزانه تغییر می‌کند و سازمان‌ها باید با همکاری یکدیگر برای رویارویی با حملات گام بردارند.» همچنین وی افزود که همکاری با فایرآی سبب می‌شود که شرکت ما بتواند نیازهایی فنی در حوزه‌ی تهدیدات را در اختیار پلیس اتحادیه قرار دهد.

به‌علاوه در ماه ژوئن نیز بانک بارکلیز انگلستان (Barclays Bank)، تفاهم‌نامه‌ی مشابهی را با یوروپل امضا کرد. البته دلیل این تفاهم‌نامه، شاید این بود که مدیر ارشد امنیت اطلاعات این بانک، سابقاً از اعضای مرکز جرائم سایبری پلیس اتحادیه بود.