Gerdab.IR | گرداب

نگرانی آمریکایی‌ها از رمزنگاری جدید بانک‌ها

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

تعدادی از سیاست‌مداران در واشنگتن در برابر افزایش روزافزون رمزنگاری توسط بخش تجاری و مالی و مشتریانشان ابراز نگرانی‌ کردند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ اخیراً الیزابت وارن (Elizabeth Warren)، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست، نامه‌ای را به لورتا لینچ (Loretta Lynch)، دادستان کل، نوشت و طی آن نگرانی خود را درباره‌ی زیرساخت ارتباطی رمزنگاری‌شده‌ی جدید ابراز کرد که ۱۴ بانک به‌زودی برنامه‌ی استفاده از آن را دارند.

این زیرساخت توسط شرکت ارتباطات سیمفونی (Symphony Communications) ساخته شده و به‌منظور پیام‌رسانی برای شرکت‌های سرویس مالی طراحی شده‌ است. نگرانی وارن به این خاطر است که بانک‌ها و سایر شرکت‌های مالی قادر خواهند بود از این زیرساخت برای دور زدن برخی قوانین مالی استفاده‌ کنند.

خانم وارن در نامه‌اش نوشت: «ارتباطاتی که شرکت سیمفونی به سازمان‌ها اجازه ‌می‌دهد از دولت مخفی ‌کنند، همان شواهد کلیدی هستند که به قانون گذران سابق در پرونده‌های جرائم در وال‌استریت کمک کرد. اگر بانک‌ها باعث‌ شوند که دسترسی به این اطلاعات سخت‌تر شود، ممکن است قانون‌گذاران را از شناسایی و جلوگیری از رفتارهای غیرقانونی در آینده باز دارد.»

بانک‌هایی که از زیرساخت فراهم‌‌شده توسط سیمفونی استفاده می‌کنند شامل مریل لینچ (Merrill Lynch)، بانک آمریکا (Bank of America)، سیتی‌گروپ (Citigroup)، گلدمن سش (Goldman Sachs) و چند بانک دیگر هستند. این شرکت‌های مالی هم‌چنین سرمایه‌گذاران سیمفونی هستند که توسط دیوید گرول (David Gurle)، مدیر پیشین اسکایپ، اداره می‌شود.

مقامات سیمفونی می‌گویند: «سیمفونی برای تأمین نیاز‌های امنیت سایبری و مالی شرکت‌ها طراحی شده ‌است. همچنین به مشتریان اجازه‌ می‌دهد به سوابق پیام‌هایشان دسترسی داشته باشند.»