Gerdab.IR | گرداب

پیوستن بلک‌بری به پیمان امنیت سایبر

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

بلک‌بری برای گسترش امنیت اینترنت و حل مشکلات امنیت سایبر، به پیمان ملی امنیت سایبر آمریکا پیوست.

به گزارش گرداب سایبربان؛ شرکت بلک‌بری به پیمان ملی امنیت سایبر (National Cyber Security Alliance)، پیوست. این پیمان، با وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS)، همکاری می‌کند.

مایکل کیسر (Michael Kaiser)، مدیر ارشد اجرائی این پیمان بعد از خوشامدگویی به خاطر پیوستن بلک‌بری، عنوان کرد: «سازمان‌ها و مشتریان به‌طور فزاینده‌ای به فناوری‌های تلفن همراه اعتماد می‌کنند؛ اما آن‌ها متوجه امنیت و مسائل حریم خصوصی این فناوری‌های نیستند.»

وی افزود: «بلک‌بری به‌خوبی می‌داند که چگونه به سازمان‌های دولتی، مؤسسات و افراد، امنیت ببخشد. ما با این شرکت برای حل مشکلات امنیت سایبر همکاری می‌کنیم، به‌ویژه آن دسته از مشکلاتی که مربوط به اینترنت اشیا هستند.»

ادوارد هرست (Edward Hearst)، معاون توسعه‌ی کسب‌وکار دولت آمریکا در شرکت بلک‌بری، در رابطه با این همکاری گفت: «بیشتر سازمان‌هایی که در دنیا به امنیت اهمیت می‌دهند، به بلک‌بری اعتماد می‌کنند. با این همکاری ما می‌توانیم دانش شرکت خود را به اشتراک بگذاریم و به مردم اطمینان دهیم که تلفن همراه دارای امنیت است و مهم نیست آن‌ها چه دستگاهی دارند یا به چه اطلاعاتی دسترسی دارند.»

در مورد این پیمان نکته‌ای که باید ذکر شود این است که پشتیبانان پیمان ملی امنیت سایبر شرکت‌هایی مانند سیمنتک، سیسکو، مایکروسافت و مک‌کافی هستند. به‌علاوه مقاماتی از شرکت‌های گوگل و اینتل نیز در هیئت‌مدیره‌ی آن حضور دارند.

نکته‌ای که ذکر آن خالی از لطف نیست این است که بلک‌بری دارای رمزنگاری خاصی در پیام‌رسان خود است و احتمال استفاده‌ی افراد از این پیام‌رسان در اغتشاشات می‌رود. از سوی دیگر پیمان ملی امنیت سایبر نیز مدعی است که قصد دارد فضای اینترنت را برای شهروندان امن‌تر سازد.

لذا از همکاری این دو می‌توان نتیجه گرفت که قصد دارند امنیت اینترنت و به دنبال آن امنیت جامعه‌ی آمریکا را فراهم کنند؛ اما باید گفت با توجه به پشتیبانان پیمان مذکور که عمدتاً با اسرائیل همکاری می‌کنند، پیوستن بلک‌بری به آن فقط با هدف برقراری امنیت استفاده از اینترنت نیست، بلکه احتمال می‌رود بلک‌بری می‌خواهد با همکاری این پیمان که زیر نظر یکی از متصدیان سایبری آمریکا یعنی وزارت امنیت داخلی است، رمزنگاری خاص خود را در اختیار این وزارت‌خانه قرار دهد و از این طریق وزارت امنیت داخلی که با INCB(دفتر ملی سایبری اسرائیل) در ارتباط است، بتوانند با همکاری بکدیگر، هرچه بیشتر پیام‌های افراد را کنترل کنند تا از این طریق بر اوضاع جوامع مسلط شوند.