Gerdab.IR | گرداب

اجبار بیمه های انگلیس به دفاع سایبری

تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

بانک مرکزی انگلستان که در انگلیس با عنوان بانک انگلستان (Bank of England) شناخته می‌شود، به دنبال تقویت ساختار دفاعی بیمه‌ها در برابر حملات سایبری است. به تازگی ترس از هدف قرار گرفتن این بخش توسط هکرها، افزایش یافته است.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان مارک کارنی (Mark Carney)، رییس بانک مرکزی انگلستان با هشدار دادن نسبت به سرقت اطلاعات بیمه‌ها و بخش‌های وابسته در حملات سایبری، اعلام کرد:«پرسش‌نامه‌هایی را به بزرگ‌ترین شرکت بیمه انگلستان ارسال کردیم تا میزان آمادگی آنها را در برابر حملات آنلاین بررسی کنیم. بخش بیمه یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های اقتصاد ماست و تهدید آن، یک خطر برای بخش ما محسوب می‌شود. طبیعت تهدیدات سایبری به صورتی است که مدیریت خطر باید به صورت مستمر ارتقا پیدا کند، در غیر این صورت ما نمی‌توانیم از خود در برابر تهدیدات جدید محافظت کنیم.»

کمیته سیاست‌گذاری مالی بانک مرکزی انگلستان، گفته است که این آزمایش‌های امنیتی باید برای تمامی بخش‌های مالی انجام بشود و تمامی آنها باید از نظر اوضاع امنیت سایبری مورد بررسی قرار بگیرند. در این پرسش‌نامه‌ها، مراحل حفاظتی در برابر تهدیدات سایبری مورد بررسی قرار می‌گیرند.

نگرانی از سرقت اطلاعات مهم در چند ماه اخیر در میان دولت‌ها به شدت افزایش یافته است. بعد از حملات صورت گرفته علیه شرکت‌های بیمه آمریکایی، مراکز بهداشتی و درمانی، سامانه مدیریت اطلاعات کارکنان و در نهایت سازمان امور مالیاتی آمریکا، این نگرانی در میان سایر دولت‌های هم‌پیمان آمریکا به وجود آمده است که اطلاعاتی نظیر اطلاعات حساب‌های بانکی، بیمه، اطلاعات اجتماعی و یا کارت‌های اعتباری همگی می‌تواند مورد سوء استفاده هکرها قرار بگیرد و خسارت‌های اقتصادی و امنیتی فراوانی را برای دولت به همراه داشته باشد. اخیراً سازمان امور مالیاتی آمریکا ابراز نگرانی کرده است که ممکن اطلاعات حدود 340 هزار نفری که در حمله اخیر به این سازمان به سرقت رفته است، برای جعل اظهارنامه‌های جدید در فصل مالیاتی 2016 مورد استفاده قرار بگیرد.