Gerdab.IR | گرداب

شروع سرمایه‌گذاری انگلیس در آفند سایبری

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

انگلیس برای تقویت آفند سایبری شروع به 2 میلیارد پوند سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ دولت انگلیس برای مقابله با تهدیدات روسیه و چین تلاش می‌کند تا بودجه‌ی خود را برای جنگ سایبری در بعد آفندی افزایش دهد.

 این اقدام در راستای اجرای پیشنهادهای فرماندهی ستاد مشترک (Joint Forces Command) مبنی بر بازنگری‌های امنیتی و دفاعی است و انگلیس قصد دارد تا پنج سال آینده این افزایش بودجه را انجام دهد.

لازم به ذکر است که این فرماندهی وظیفه‌ی نظارت بر اقدامات جنگ سایبری نیروهای مسلح انگلیس را نیز بر عهده دارد. همچنین فرماندهی ستاد مشترک این کشور قصد دارد حدود 300 متخصص سایبری و تولیدکننده‌ی بدافزار را استخدام کند.

منابع نظامی انگلیس اظهار کرده‌اند که فرماندهی ستاد مشترک بودجه‌ی سالیانه‌ای معادل 400 میلیون پوند برای برنامه‌ی سری انگلیس پیشنهاد داده است. نام و موضوع این برنامه پوشیده است ولی شواهد موجود حاکی از این است که این برنامه ظاهراً در زمینه‌ی سایبری است.

البته بازنگری‌های دولت این کشور در زمینه‌ی امنیت و دفاع در اواخر امسال منتشر می‌شود، ولی یک مقام ارشد وزارت دفاع انگلیس که نامش فاش نشده است و تعداد دیگری از نظامیان این کشور علاقه‌ی خود را نسبت به توسعه‌ی ظرفیت‌های جنگ سایبری ابراز کردند.