Gerdab.IR | گرداب

کلاهبرداری از کاربران PayPal

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

مشتریان PayPal مورد کلاه‌برداری فیشینگ قرار گرفتند. این شرکت از کاربران درخواست کرده تا ایمیل‌های ناشناس را باز نکنند.

به گزارش گرداب سایبربان، اخیراً عده‌ای از هکرها توانسته‌اند با استفاده از جعل یک ایمیل مرتبط با شرکت تجارت الکترونیک PayPal، از عده‌ای از کاربران این شرکت آمریکایی کلاه‌برداری نمایند. 

البته کارشناسان امنیتی می‌گویند درصورتی‌که کاربران نسبت به باز کردن این ایمیل‌های جعلی اقدام نکنند، از شر هکرها در امان خواهند بود. در این ایمیل جعلی، از کاربران خواسته شده است تا نسبت به تغییر و تمدید موافقت‌نامه‌های حقوقی خود اقدام نمایند، قبل از آن از کاربر خواسته شده است تا حساب کاربری خود را تائید کند.

 بعد از تائید حساب کاربری توسط کاربر، یک لینک برای او ساخته می‌شود که این لینک کاربر را به یک صفحه دیگر هدایت می‌کند. در آن صفحه نیز از کاربر خواسته شده است تا اطلاعات خود از قبیل اطلاعات ورود به حساب و اطلاعات کارت‌های اعتباری را وارد کرده و سپس آن را تائید کند. با ورود و تائید اطلاعات توسط کاربر، این اطلاعات در اختیار هکرها قرار می‌گیرد.
 
این اولین بار نیست که کاربران یک وب‌سایت توسط عملیات فیشینگ تحت کلاه‌برداری قرار می‌گیرند. تاکنون نمونه‌های از این کلاه‌برداری در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک به دفعات مشاهده شده است.

 البته بهترین راه برای مبارزه با این‌گونه حملات، عدم توجه به ایمیل‌هایی است که از منابع ناشناسی آمده‌اند. کارشناسان با ابراز نگرانی نسبت به رشد این‌گونه حملات، خواستار توجه هر چه بیشتر کاربران در این زمینه شدند.