Gerdab.IR | گرداب

تأیید پیش‌نویس راهبرد امنیت سایبر ژاپن

تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴

بعد از حمله به سازمان بازنشستگی ژاپن، پیش‌نویس راهبرد امنیت سایبر آن بعد از بازنگری مورد تأیید دولت قرار گرفت و اسراری از حمله به این سازمان نیز فاش شد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ در پی نشت گسترده‌ی اطلاعات بعد از حمله به سازمان بازنشستگی ژاپن، این کشور به فکر بهبود راهبرد امنیت سایبر خود افتاد. اخیراً نیز دولت این کشور پیش‌نویس بازنگری شده‌ی آن را تأیید کرد. همچنین دولت ژاپن تصمیم دارد یک چارچوب قانونی مربوط به این راهبرد را نیز ایجاد کند. در نسخه‌ی بازنگری شده‌ی این راهبرد، نظارت بر سازمان‌های اداری مستقل و دولتی، در دستور کار قرار گرفته است.

در حقیقت دولت ژاپن قصد دارد ابتدا بر سازمان‌هایی که اطلاعات شخصی گسترده‌ای را در اختیار دارند نظارت کند.

در این پیش‌نویس، بر همکاری میان مرکز ملی آمادگی در برابر حوادث و راهبرد امنیت سایبر ژاپن (NISC) و سازمان ارتقای فناوری اطلاعات (Information Technology Promotion Agency)، تأکید شده است. علاوه بر این، به استخدام متخصصین بخش خصوصی برای NISC اشاره می‌کند.

یکی دیگر از نکات قابل‌توجه در پیش‌نویس مذکور، ایجاد گروهی متشکل از متخصصین امنیت سایبر بخش دولتی و خصوصی برای پاسخگویی به حوادث سایبری است.

آخرین نکته‌ای که باید در مورد پیش‌نویس امنیت سایبر ژاپن ذکر شود این است که سامانه‌ای در ژاپن باید تولید شود که بتواند تمام ارتباطات را هنگام بروز یک حمله قطع و سامانه‌های را خاموش کند.

لازم به ذکر است که طبق برخی گزارش‌ها حمله به سازمان بازنشستگی ژاپن با «بک دوری» به نام «Emdivi» صورت گرفت که شرکت امنیتی ترند میکرو (Trend Micro) نیز این مطلب را تأیید کرد. از سوی دیگر برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که گروه موریانه‌های آبی (Blue Termits) که اخیراً توسط کسپرسکی شناسایی شد بک دور مذکور را ساخته و برای حمله به سازمان بازنشستگی ژاپن به کار گرفته‌ بودند.