Gerdab.IR | گرداب

هشدار نیروی هوایی آمریکا به کارکنان

تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴

نیروی هوایی آمریکا به نیروهای خود در مورد خطرات استفاده از شبکه‌های اجتماعی هشدار داده است.

به گزارش گرداب ازسایبربان بسیاری از افراد ممکن است به دلیل استفاده از شبکه‌های اجتماعی از کار اخراج شوند و شغل خود را از دست بدهند، اما نیروی هوایی آمریکا هشدار داده است که استفاده نظامیان از شبکه‌های اجتماعی، تنها به خود آنها آسیب نمی‌رساند و ممکن است منجر به نابودی ناوگان‌های آمریکا شود.
 
به گزارش واحد امنیت سایبربان، فرماندهی مرکزی پايگاه هوايی «العديد» آمریکا در قطر هشداری را در مورد استفاده از شبکه‌های اجتماعی به نظامیان نیروی هوایی داد که تصویری را نیز به همراه آن ارسال کرده بود.
 
شعار در تصویر به این معنا است که اگر پیام‌های توییتری حاوی اطلاعات حساس (چه اطلاعات شخصی، چه اطلاعات نظامی) باشد، ناوگان‌های زیادی را نابود خواهند کرد.
 
به گفته‌ی نیروی هوایی آمریکا، باوجوداینکه شبکه‌های اجتماعی به کارکنان این نیرو اجازه داده است تا با وابستگان و دوستان خود در ارتباط باشند؛ اما همین شبکه‌ها ممکن است باعث فاش شدن اطلاعات حساسی مانند اطلاعات مکانی نظامیان، هویت نظامیان، خانواده، دوستان و همکاران آنها بشود. همچنین این شبکه‌ها ممکن است باعث فاش شدن اطلاعات اعزام‌ها و مأموریت‌ها، موقعیت مکانی مراکز نظامی و پایگاه‌ها، روش‌های آموزش نظامی و هزاران اطلاعات حساس دیگر بشود.
 
کاپیتان جاناتان مک‌دونالد (Jonathan McDonald)، رییس نیروی حفاظتِ فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا، گفت: "با رشد و تکامل شبکه‌های اجتماعی، راه‌های ارتباط با دوستان و خانواده نیز افزایش میابد اما همین راه‌ها می‌تواند برای ردیابی و شکار نیروهای نظامی مورد استفاده قرار گیرد. برای حفظ امنیت خود و خانواده‌ی خود، کارکنان نباید اطلاعات مربوط به مأموریت‌ها را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهند و اطلاعات شخصی خود را نیز نباید در شبکه‌های اجتماعی قرار دهند."
 
این اولین باری نیست که ارتش آمریکا در مورد استفاده از شبکه‌های اجتماعی به کارکنان خود هشدار می‌دهد. قبلاً ارتش به نیروهای خود هشدار داده بود که در فضای اینترنت و زندگی واقعی مراقب اطلاعات خود و شغل خود باشند و آزادانه در مورد آنها صحبت نکنند. در زمان جنگ جهانی دوم، نیروی دریایی آمریکا شعاری را استفاده می‌کرد با این مضمون که «یک دهان لق، یک کشتی نیروی دریایی را غرق می‌کند.» هدف آنها برای استفاده از این شعار هشدار دادن به کارکنان در مورد مراقبت از اطلاعات حساس بود.
 
جاناتان پانکائو (Jonathan Pankau) یکی از افسران نیروی دریایی آمریکا گفت: "پیامی را که یک فرد معمولی و کم‌تجربه در شبکه‌ی اجتماعی به اشتراک می‌گذارد، شاید تکه‌ی گم‌شده‌ای از یک پازل باشد که به دشمن کمک می‌کند."