Gerdab.IR | گرداب

دستگیری عامل نشر اکاذیب

تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴

فردي که با انتشار خبر و درج آن در سايت خبري باعث تشويش اذهان عمومي نسبت به يکي از ادارات دولتي و کارکنان آن مجموعه شده بود توسط پلیس دستگیر شد.

به گزارش گرداب از پلیس فتا؛ سرهنگ داريوش پورسعيد رئيس پليس فتا استان بوشهر بیان کرد: پليس فتای استان در پي شکايت فردي که خود را نماينده حقوقي يکي از ادارات استان  معرفي کرد، مبني بر انتشار خبري کذب توسط يکي از سايت هاي خبري  محلي که موجب هتک حيثيت آن  سازمان شده است، بررسي موضوع در دستور کار پليس فتا قرار گرفت.
 
رئيس پليس فتا استان بوشهر اظهارداشت: با بررسي هاي فني و پليسي، عامل اين اقدام  و مدير سايت موصوف شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي به اين پليس احضار شد .  
 
این مقام مسوول افزود : متهم در تحقیقات صورت گرفته به صراحت اظهار داشت خبر مورد ادعاي شاکي را بر اساس شنيده هاي مردمي که چند سطري را  نيزخود به آن اضافه نموده ام جهت اطلاع رساني به مسئولان آن شرکت و و رفع ابهامات  منتشر کردم  و هيچ گونه قصد تخريب و تشويش اذهان عمومي را نداشته و هدفم زير سوال رفتن خدمات کارکنان شريف آن شرکت نبوده است و حاضر به عذرخواهي وجلب رضايت شرکت مربوطه ميباشم.
 
سرهنگ داريوش پورسعيد ادامه داد : متهم  به همراه پرونده متشکله جهت سير مراحل قضايي تحويل مراجع ذيصلاح داده شد.
 
رئيس پليس فتا بوشهر در خاتمه توصيه کرد : اين روزها با افزايش روزافزون استفاده شهروندان از شبکه هاي اجتماعي، فضاي دروغ، تهمت افکني و نشر اکاذيب به سرعت انتشار يافته و جريان ها يا گروه هايي عمدي يا سهوي در راستاي نشر اخبار کذب گام بر مي دارند.
 
وي تصریح کرد : تحقيق از منبع موثق خبري ، از مهم ترين راه هاي مقابله با شايعه است و با توجه به اينکه بعضاً مشاهده شده از اين بستر در جهت پخش اخبار کذب و شايعه استفاده مي نمايند که اين اقدام موجب پيگرد قانوني مي باشد ، لذا بعد از اطمينان از موثق بودن خبر اقدام به انتشار آن در سايتها نمايند ، از انتشار يا ارسال هر گونه خبر يا تصويري که از صحت آن مطمئن نبوده ويا داراي بار امنيتي مي باشد و ممکن است باعث ايجاد تشويش اذهان عمومي گردد ، خودداري کنيم.