Gerdab.IR | گرداب

حمله‌ی هکرها به آفریقای جنوبی

تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴

هکرهای ناشناسی در اعتراض به وضعیت سانسور و سلطه‌ی یک شرکت آمریکایی در آفریقای جنوبی به وب‌گاه‌های دولتی این کشور حمله سایبری کردند.

به گزارش گرداب از سایبربان، یک گروه هکری ناشناس به شرکت‌های دولتی آفریقای جنوبی حملات سایبری انجام داده است. در این حمله، هکرهای ناشناس موفق شدند که به سرورهای شرکت‌های فناوری اطلاعات دولت آفریقای جنوبی نفوذ کرده و اطلاعات محرمانه‌ی زیادی از آنها را به سرقت ببرند. در میان اطلاعات به سرقت رفته؛ نام، نام کاربری، رمز عبور، ایمیل، آدرس، شماره تلفن و شماره‌ی فکس مسئولان دولتی این شرکت‌ها و نمایندگان مجلس آفریقای جنوبی وجود دارد.
 
در مصاحبه‌ای خصوصی با رسانه‌ها، هکرها دلیل این حملات را نقض حقوق بشر در آفریقای جنوبی، وضعیت سانسور در این کشور و سلطه‌ی شرکت مونسانتو در آفریقای جنوبی اعلام کردند.
 
"ما علیه شرکت مونسانتو و محصولات غذایی سمی آنها مبارزه خواهیم کرد. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که مردم آفریقای جنوبی در جنگ علیه نقض حقوق بشر و سانسور اینترنت تنها نیستند."
 
درباره‌ی مونسانتو (Monsanto)
 
مونسانتو یک شرکت آمریکایی و چندملیتی است که در زمینه‌ی صنایع کشاورزی و بیوتکنولوژی فعالیت دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کرو کور (Creve Coeur)، در ایالت میزوری قرار دارد.
 
شرکت مونسانتو، یکی از شرکت‌های بزرگ در حوزه مهندسی ژنتیک است. مونسانتو همچنین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بذر و علف‌کش در جهان محسوب می‌شود. این شرکت در سال ۱۹۰۱ توسط جان فرانسیس کوئینی تأسیس شد و از دهه ۱۹۴۰ به جمع تولیدکنندگان عمده پلاستیک، شامل انواع یونولیت و الیاف مصنوعی پیوست.
 
مونسانتو در طول دوران فعالیت خود، چندین بار اقدام به تولید محصولات جنجالی نموده است که از جمله آنها می‌توان به «دی‌دی‌تی» (DDT)، پی‌سی‌بی و عامل نارنجی اشاره کرد.
 
«دی‌دی‌تی» روی سیستم عصبی جانداران تأثیر می‌گذارد و فعالیت‌های عادی عصبی را مختل می‌کند. این سم باعث تخلیه پیاپی سیستم عصبی می‌شود. این اختلال در صورت ادامه پیدا کردن می‌تواند منجر به مرگ شود.
 
عامل نارنجی (Agent Orange) نوعی سم قوی است که ارتش آمریکا در جنگ ویتنام از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۱ برای از بین ویتنامی‌ها استفاده می‌کرد. این ماده بر مردم ویتنام آثار مرگبار فراوانی بر جا گذاشت که در نسل‌های بعدی مردم مناطق سمپاشی شده دیده می‌شود. علاوه بر از بین بردن مردم، جنگل‌های انبوه استوایی فراوانی نیز در جنگ ویتنام در اثر استفاده از عامل نارنجی از بین رفت.
 
برآوردها نشان می‌دهد بر اثر این سم‌پاشی‌ها، ۴۰۰ هزار نفر کشته یا ناقص‌العضو شدند و در سال‌های بعدی تاکنون ۵۰۰ هزار کودک با اختلالات مادرزادی زاده شده‌اند.
 
در میان سال‌های جنگ ویتنام، ارتش آمریکا نزدیک به ۷۵٬۷۰۰٬۰۰۰ لیتر علف‌کش شیمیایی و برگ‌زدای بر روی جنگل‌های ویتنام، شرق لائوس و بخش‌هایی از کامبوج فروریخت و از این سموم علیه ویتنامی‌ها و روستاییان این کشور استفاده کرد.