Gerdab.IR | گرداب

اتهام مشترک فایرآی و هند به چین

تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴

بر اساس گزارش جدید فایرآی، هکرهای چینی به نهادهای دولتی هند حمله کرده و اطلاعات آنها را به سرقت برده‌اند.

به گزارش گرداب از سایبربان، گزارش جدید شرکت فایرآی بر این نکته تأکید می‌کند که هکرهای چینی، در یک عملیات هکری توانسته‌اند به اهداف راهبردی خود در زمینه سرقت اطلاعات نهادهای دولتی هند دست یابند.

در این گزارش آمده است که حمله جدید چین به هند، در آوریل امسال و یک ماه پس از سفر نارندرا مودی (Narendra Modi) نخست وزیر هند به چین، شناسایی شده است. فایرآی درباره نحوه این حمله گفته است:«این هکرها که به احتمال زیاد چینی هستند، ایمیل‌های حاوی فایل ورد آلوده را برای قربانیان خود ارسال می‌کردند. قربانیان نیز بعد از دانلود و گشودن این فایل‌ها، به بدافزار مورد نظر آلوده می‌شدند.»

بریس بولاند (Bryce Boland) مدیر ارشد بخش فناوری شرکت فایرآی در حوزه آسیا اقیانوسیه در این باره گفت:«جمع‌آوری اطلاعات از کشور هند، یک هدف راهبردی برای گروه‌های چینی است. فعالیت این گروه‌های چینی بر پایه تهدیدات پایدار پیشرفته (APT) است. حملات صورت گرفته علیه هند و همسایگان آن نشان‌دهنده علاقه روزافزون چینی‌ها به روابط خارجی این کشورهاست. نهادهای دولتی باید امنیت سایبری خود را تقویت کنند و همچنین تلاش خود را برای جلوگیری، شناسایی و پاسخ به حملات سایبری افزایش دهند.»

البته در ادامه بیانیه فایرآی، نام کشورهایی نظیر نپال، پاکستان و بنگلادش نیز در مجموعه قربانیان چنین حملاتی آورده شده است.