فیس بوک در هند چه می‌خواهد؟

سرمایه‌گذاری شبکه‌های اجتماعی در آسیا

تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴

فیس بوک در یک سال و نیم گذشته در هند سرمایه گذاری ویژه ای را انجام داده است.

به گزارش گرداب ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر نوشت، از 50 میلیون دلاری که این شرکت برای سرمایه گذاری روی استارت آپ‌های (شرکتهای دانش بنیان نوپا) آسیایی صرف کرده 20 میلیون دلار صرف اپلیکیشنهای موبایلی در هند شده است.
 
دب لیو - رئیس بخش بازرگانی فیس بوک -به بیزینس اینسایدر می‌گوید: واقعا هیجان انگیز است که ببینیم این برنامه چطور از زمان شروع بویژه در هند پیشرفت داشته است.
 
امروزه بیش از 70 درصد توسعه دهندگانی که اپلیکیشن خود را با فیس بوک ادغام می‌کنند در خارج از آمریکا زندگی میکنند و در این میان هند بیشتر از هر کشور دیگری در جهان بزرگترین جامعه توسعه دهندگان بین المللی فیس بوک را در خود جای داده است. بیشتر از 75 درصد پرفروش‌ترین برنامه‌ها در هند با فیسبوک لینک هستند.
 
در حال حاضر بخش کوچکی از جمعیت هند آنلاین هستند اما همچنان پس از چین و آمریکا سومین جمعیت بزرگ کاربران اینترنت در جهان را تشکیل می‌دهد و از نظر ضریب نفوذ اینتزنت نیز همین رتبه را دارد.
 
فیس بوک در سال 2010 تنها هشت میلیون کاربر در هند داشت که این رقم اکنون به 132 میلیون نفر رسیده و این امر هند را به دومین کشور که بیشترین کاربر را در خود جای داده تبدیل می‌کند. در حال حاضر بیشترین کاربر فیس بوک (193 میلیون نفر) در آمریکا هستند.
 
اما این شرکت هنوز درست فکر نکرده که چطور در هند به درآمدزایی برسد.
 
تحلیلگران موسسه تحقیقاتی کانترریسرچ اخیرا به رویترز گفتند که برآورد کرده اند که فیس بوک در یک سه ماهه بتواند 15 میلیون دلار در هند درآمدزایی کند در حالیکه گوگل هم اکنون در هر سه ماهه 350 میلیون دلار در هند درآمد دارد.
 
فیس بوک هم اکنون در هر سه ماهه به ازای هر کاربر 15 سنت در هند درآمد دارد در حالیکه در آمریکا به ازای هر کاربر هفت تا هشت دلار کسب درآمد می‌کند.