Gerdab.IR | گرداب

جاسوسی اسپاتیفای از کاربران خود

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

شرکت ارائه‌دهنده‌ی سرویس موسیقی آنلاین اسپاتیفای با به‌روزرسانی خود از اطلاعات شخصی و حساب کاربری فیس‌بوک افراد جاسوسی می‌کند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ اخیراً اطلاعاتی در مورد به‌روزرسانی سرویس اسپاتیفای (Spotify) منتشر شد. اسپاتیفای یک شرکت ارائه‌دهنده‌ی سرویس آنلاین موسیقی است که در سوئد بنیان‌گذاری شد و دفاتر مرکزی آن‌ها در سوئد، لندن و استکهلم قرار دارد.

 اسپاتیفای برای اینکه بتواند سرویس بهتری به کاربرهای خود ارائه بدهد با شرکت‌هایی مانند سونی، "BBC"، "EMI"، "Warner Music" و "Universal" همکاری می‌کند. شرکت‌های نامبرده شده همگی شرکت‌هایی هستند که فعالیت اصلی آن‌ها یا بخشی از فعالتی که انجام می‌دهند به ارائه سرویس موسیقی مربوط می‌شود.

 در این به‌روزرسانی، برنامه‌ی اسپاتیفای، ‌اجازه‌ی دسترسی به موقعیت و عکس‌های شخصی شما را می‌دهد.

البته مدیرعامل این شرکت در یک بیانی مضحک، گفت: «ما قصد جاسوسی از کاربرهای خود را نداریم.»

این صحبت‌ها در حالی است که به کمک این به‌روزرسانی جدید، آن‌ها می‌توانند به عکس‌ها، موقعیت، صداها، مکالمات و لیست تماس‌های کاربر دسترسی داشته باشند و برای این کار تنها به اجازه‌ی شما نیاز دارند.

اگر شما از طریق یک برنامه‌ی جانبی مانند فیس‌بوک بخواهید به اسپاتیفای وارد شوید، در واقع به این سرویس اجازه‌ی دسترسی به اطلاعات حساب کاربری فیس‌بوک خود را داده‌اید. در برخی گزارش‌ها آمده است که فعالیت‌های این سرویس و نحوه‌ی جاسوسی آن از کاربرهای خود از سازمانی مانند "NSA" نیز بدتر و شدیدتر است.