Gerdab.IR | گرداب

نتايج مطالعات اخير نشان داد:

هر 10 ثانیه در بریتانیا یک جرم اینترنتی اتفاق می افتد

تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۷

مطالعات نشان می‌دهد، در هر 10 ثانیه یک جرم اینترنتی در بریتانیا به وقوع می پیوندد.

به گزارش گرداب، مجرمین گمنام با بهره‌گیری از رویکردهای مستهجن در جهان آنلاین دست به کلاهبرداری‌های آنلاین می زنند.

استفان فافینسکی، نویسنده این گزارش، گفت: «اگرچه ثبت و اندازه گیری جرائم اینترنتی مشکل به نظر می رسد، اما آشکار است که در بسیاری موارد از جرائم رایج پیشی گرفته است.»

وی گفت: «این اتفاق در نتیجه فرصت های غیر موازی که اینترنت در اختیار ساده تر شدن انجام جرم "محض" قرار می دهد، رخ داده است.»

شرکت امنیت آنلاین گارلیک با گردآوردن نمودارهایی، دریافت که افراد، اهداف در نظر گرفته شده برای 60درصد از بزه های آنلاین محسوب می شوند و سازمان ها در این گروه قرار نمی گیرند.

برجسته ترین موارد مطرح شده در فهرست بزه ها مربوط به اذیت و آزارهای آنلاینی است که شامل ارسال نامه های الکترونیکی توهین آمیز و ادعاهای اهانت بار بر روی وب سایت ها و اتاق های گفت و گو است.

تاکنون 850 هزار نمونه جرم غیراخلاقی به ثبت رسیده که افراد را با برقراری تماس های سایبر و اینترنتی و ارسال تصاویر مستهجن به انجام بزه دعوت می کنند.

شرکت گارلیک همچنین دریافت که 207 هزار کلاهبرداری مالی در سال گذشته از طریق اینترنت رخ داده یعنی 30 درصد بیشتر از مقداری که در مطالعه ای مشابه در سال 2005 انجام شده بود و به این ترتیب تعداد این نوع کلاهبرداری، 199 هزار و 800 کلاهبرداری آفلاین را تحت الشعاع قرار داده است.

در این تحقیق 92 هزار پرونده دزدی هویت و 144 هزار و 500 پرونده هک کردن رایانه های شخصی شناسایی شده اند.

کارشناسان در این زمینه هشدار داده اند که برای حل این مشکل تلاش کافی انجام نشده و به طور جدی این مشکل به رویاهای بریتانیا برای رهبری جهان فناوری اطلاعات لطمه خواهد زد و اگر همچنان شمار جرائم بررسی نشده باقی بماند، روند رو به رشد خود را حفظ خواهد کرد.

منبع: سیتنا