توافق جدید گوگل و توئیتر

تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴

براساس توافق بین گوگل و توئیتر، توئیت‌های کاربران در نتایج جست‌وجوی گوگل ظاهر می‌شود.

به گزارش گرداب از فارس، گوگل و توئیتر دامنه همکاری‌های خود را گسترش داده‌اند تا توئیت‌های کاربران در فهرست لینک‌های جستجوشده از طریق رایانه‌های رومیزی هم قابل مشاهده باشد.

 این دو شرکت در ماه می امسال هم قراردادی منعقد کردند تا به موجب آن توئیت‌های کاربران در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود. اما این همکاری محدود به کاربران تلفن همراه و تبلت بود.

دسترسی به توئیت‌های کاربران در حین جستجو در گوگل برای برخی از کاربران که دوست دارند از جدیدترین تحولات و اخبار در ارتباط با موضوعی خاص مطلع شوند بسیار مفید است.

این توافق از یک سو به نفع توئیتر است، زیرا به این شرکت امکان می‌دهد تا بر تعداد بازدیدکنندگان خود بیفزاید و از سوی دیگر گوگل نیز می‌تواند مطالب به روزتر و جالب‌تری در دسترس علاقمندان موضوعات مختلف قرار دهد.

جزئیات مالی این توافق افشا نشده و برای اعلام این موضوع به جای صدور اطلاعیه رسمی به ارسال یک توئیت اکتفا شده است.

دو طرف یک بار در سال ۲۰۰۹ هم توافقنامه مشابهی برای به اشتراک‌گذاری داده‌ها امضا کرده بودند، اما این توافق در سال ۲۰۱۱ لغو شد.

توئیتر در ماه‌های اخیر با کاهش درآمد و سقوط ارزش سهام در بازار بورس مواجه بوده و امیدوار است با توافق جدید بتواند شرایط را به نفع خود تغییر دهد.