Gerdab.IR | گرداب

جنگ سایبری دردناک برای چینی‌ها

تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴

کارلی فیورینا، یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه آمریکا در پیامی خطاب به مقامات آمریکایی از آنها خواسته است تا یک جنگ سایبری فوق‌العاده دردناک را علیه چین آغاز کنند.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان؛ آمریکایی‌ها معتقدند که چین در چند وقت اخیر، حملات سایبری زیادی را علیه آنها انجام داده است.

این اظهار نظر نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا، در حالی مطرح می‌شود که برخی از مقامات امنیتی آمریکا از اوباما خواسته‌اند تا حتی در سخن هم حرفی از جنگ سایبری علیه چین نزند، چرا که در این صورت رفتار چینی‌ها قابل پیش‌بینی نخواهد بود.

این کارشناسان آمریکایی معتقد هستند که پنجه در پنجه شدن با چین، در فضای کنونی برای آمریکا، ا‌صلا به صلاح نیست، چرا که دولت نمی‌تواند تبعات آن را کنترل کند.

فیورینا که بیشتر به خاطر ریاست قبلی‌اش بر HP در آمریکا شناخته شده است، در ادامه سخنانش گفته است:«ما یک دهه است که از نفوذ چینی‌ها به سامانه‌های اصلی‌مان خبر داریم.

ما می‌خواهیم این موضوع را برای چینی‌های مهاجم دردناک کنیم. چین بعضی از مواقع برای ما به عنوان یک شریک ظاهر می‌شود. گهگاه نیز برای ما یک رقیب است.» همچنین وی بر گسترش همکاری‌ها بین دولت و بخش خصوصی برای کاهش تهدیدات حملات سایبری تأکید کرد.