Gerdab.IR | گرداب

جایگزینی هیدروژن با شارژهای برقی

تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴

یک شرکت انگلیسی مدعی شد که به یک نوع از فناوری دست یافته است که در آن می‌توان از سوخت هیدروژن برای شارژ تلفن‌های هوشمند استفاده کرد.

به گزارش گرداب از مهر شاید در آینده ی نزدیک تلفنهای همراهی روانه ی بازار شوند که دیگر نیازی به اتصال به شبکه ی برق نداشته باشند و تنها با سلولهای سوختی هیدروژنی تعبیه شده در آنها، شارژ شوند.

چند دهه از طرح ایده‌ی استفاده صنعتی و کلان از سلول‌های سوختی هیدروژنی در صنایع مختلف از جمله الکترونیک می‌گذرد؛ اما هر بار در موقع عمل، این ایده به حاشیه رانده شده است.

با این حال شرکت انرژی هوشمند (Intelligent Energy) در انگلیس سال‌ها است که بر روی این ایده کار می‌کند و اکنون مدعی شده فناوری نوینی را اختراع کرده که طی آن آیفون‌های شرکت اپل بدون نیاز به اتصال به شبکه سراسر ی برق شارژ می‌شوند، آن هم با سلول‌های سوختی هیدروژنی که در دل این تلفن‌های همراه هوشمند جاسازی شده است.

در چشم‌انداز پروژه‌ی اخیر این شرکت این‌گونه تصور شده که آیفون‌ها در طول شبانه‌روز خود را به‌طور خودکار شارژ کنند. از این رو می‌توان تصور کرد که برای شارژ کردن آیفون‌های آینده دیگر نباید دغدغه‌ای داشت.

در صورتی که پروژه شرکت «انرژی هوشمند» با موفقیت همراه باشد می‌توان تصور کرد که در آینده‌ی نزدیک گاز هیدروژن که به‌وفور در زمین یافت می‌شود، منبع تأمین نیروی لازم برای عملکرد دستگاه‌های زیادی از جمله تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های همراه در نظر گرفته شود.