Gerdab.IR | گرداب

تصمیمات مخفیانه گوگل برای انتخاب رئیس‌جمهور بعدی آمریکا (بخش سوم)

گوگل چگونه در انتخابات دخالت می کند

تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴

در سال 2014، گوگل بر نتایج انتخابات هند تأثیر گذاشت.

این بررسی بر روی 2000 رأی‌دهنده مردد در هند که در جریان انتخابات نخست‌وزیری سال 2014 این کشور واجد شرایط رأی‌دهی بودند هم انجام شده و ثابت شد که نظرات این نمونه آماری هم در مورد نامزدها بعد از جستجو در گوگل بیش از 20 درصد و در برخی گروه‌های جمعیت شناختی تا بیش از 60 درصد تغییر کرده است. با توجه به این مسئله سؤال زیر پیش می‌آید:
 
آیا گوگل برنده انتخابات هند را مشخص کرده است؟ داده‌های روزانه خود گوگل در مورد جستجوهای کاربران در مورد انتخابات هند که البته در حال حاضر در اینترنت در دسترس نیست نشان می‌دهد نام نارندا مودی (Narendra Modi)، نامزد پیروز در یک دوره زمانی 61 روزه پشت سرهم نسبت به دو نامزد اصلی رقیبش حدود 25 درصد بیشتر در گوگل جستجو شده است. این حجم از جستجو باعث شده تا نام وی در رتبه‌بندی جستجوگر گوگل هم بهبود یابد.
 
گوگل در واکنش به این تحقیقات و مقاله منتشرشده اعلام کرده که ارائه پاسخ‌های مرتبط همیشه و از آغاز رویکرد اصلی گوگل در حوزه جستجو بوده و اگر ما آن را تغییر دهیم اعتماد مردم به نتایج جستجو در گوگل را تضعیف کرده‌ایم. محققان این موضع‌گیری را بی‌معنا و یک تکذیبیه‌ی کامل توصیف کرده‌اند که با واقعیت در تضاد است.

بخش اول گزارش

بخش دوم گزارش