Gerdab.IR | گرداب

10 درصد مردم دنیا قربانی جرایم رایانه ای

تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۸۹

بررسی های جديد نشان مي‌دهد، مجرمان اينترنتي ماهانه به ميليون‌ها كامپيوتر حمله مي‌كنند كه 10 درصد از اين حملات موفقيت آميز است.

به گزارش گرداب به نقل از ديلي تلگراف، گزارش‌های جديد نشان مي‌دهد تمركز مجرمان اينترنتي بر پول و سازماندهی اعمال خود، بيشتر شده است. سازماندهي بهتر به معناي اين است كه با استفاده از برنامه‌هاي كامپيوتري پيشرفته، بتوانند اطلاعات كامپيوترهاي شخصي را معامله كنند.

این بررسی ها نشان مي‌دهد، مجرمان اينترنتي ماهانه به ميليون‌ها كامپيوتر حمله مي‌كنند كه 10 درصد از اين حملات موفقيت آميز است.

در تحقيقاتی که توسط شركت امنيتي AVG انجام شده، آمده است: 165 دامنه اينترنتي يافته شده‌اند كه در طي 2 ماه به 12 ميليون بازديد كننده از اينترنت حمله كرده و  2/ 1 ميليون كامپيوتر را آلوده كرده‌اند.

اين تحقيقات در مورد مجرماني انجام شده كه با استفاده از برنامه‌هايي موسوم به "الينور" كه هدف آنها استفاده از برنامه‌هاي مخفي وب سايت‌هاي خاص است، به دزدي اطلاعاتي مانند اطلاعات كارت‌هاي اعتباري، ايميل‌ها و شماره‌هاي بيمه ملي مي‌پردازند.

اين نرم‌افزارها نقطه ضعف‌هاي شناخته شده را، به ويژه در نسخه‌هاي قديمي بروزرهاي اينترنتي مايكروسافت هدف قرار مي‌دهند.
 
يك سوم همه آلودگي‌ها مربوط به اينترنت اكسپلورر 6 بوده است.
سافاري بروزر شركت اپل بيشترين مقاومت را در برابر حملات الينور داشته است كه تنها 78 /2 درصد از سيستم‌هاي استفاده كننده از اين بروزر آلوده شده‌اند.
ادوب آكروبات و سان جاوا اسكريپت هم آلودگي‌هاي زيادي را تشكيل مي‌دادند.

سرورهاي مجرم نوعاً در كشورهاي اوكراين (بيش از يك چهارم)، فدراسيون روسيه و قزاقستان قرار دارند. هكرها در خود فدراسيون روسيه نيز حملاتي را صورت داده و از 8 ميليون و 906 هزار و 25 حمله ثبت شده در اين منطقه، 916 هزار و 430 مورد (10 درصد) موفقيت آميز بوده‌اند.

آمريكا و بريتانيا، هر كدام تقريباً نيم ميليون از اين حملات را شاهد بوده‌اند كه درصد موفقيت آنها نيز مشابه موارد قبلي بوده است.

اين شركت امنيتي از كاربران اينترنتي خواسته است تا مطمئن شوند از نرم افزارهاي امنيتي مناسبي براي حفاظت از سيستم‌هايشان استفاده مي‌كنند.

منبع: تابناک