Gerdab.IR | گرداب

تهدید Anonymous علیه دولت مالزی

تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴

در پی از دسترس خارج شدن وبگاه پلیس مالزی، پلیس در بیانیه‌ای تائید کرد که این وبگاه در اثر حمله سایبری از دسترس خارج شده است.

به گزارش گرداب از سایبربان، پلیس سلطنتی مالزی در پیامی به خاطر این حمله عنوان کرد که در اثر حمله سایبری گروهی ناشناسی، این وبگاه در ساعات اولیه دیروز برای مدتی از دسترس خارج شد.

مقامات پلیس این کشور اعلام کرده‌اند که این وبگاه برای بازسازی بعد از بروز حمله سایبری از دسترس خارج شده است و کارشناسان مشغول بازسازی وبگاه هستند. در بیانیه پلیس آمده است: «ما مجبور بودیم تا وبگاه را از دسترس خارج کنیم تا بتوانیم فایروال‌ها را تقویت و به روزرسانی کنیم.»

البته هنوز مشخص نشده است که این حمله هکرها، مرتبط با تهدیدات گروه Anonymous بوده است یا خیر. چند روز پیش این گروه هکری، دولت مالزی را تهدید کرده بود که چنانچه تا تاریخ 31 آگوست، مصادف با روز استقلال مالزی، نخست وزیر از سمت خود کناره‌گیری نکند، حمله سایبری فلج‌کننده‌ای را علیه دولت این کشور به راه خواهند انداخت.

بعد از آن نیز دولت مالزی اعلام کرد که با همکاری پلیس فدرال آمریکا و همچنین پلیس بین‌المللی (اینترپل) با مهاجمان مبارزه خواهد کرد. هنوز گروه یا فرد خاصی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است و باید منتظر خبرهای جدید در این رابطه ماند.

اخبار تکمیلی اعلام خواهد شد.