Gerdab.IR | گرداب

تأسیس مرکز امنیت سایبری خودروسازان!

تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴

خودروسازان مطرح دنیا قصد دارند تا مرکز امنیت سایبری خود را راه‌اندازی کنند.

به دنبال هک کردن خودروهای هوشمند و انتشار خبرهای زیادی در مورد عدم امنیت کافی این خودروها، مدیران خودروسازی شرکت‌های بزرگ به این نتیجه رسیده‌اند تا «مرکز تجزیه‌وتحلیل و به اشتراک‌گذاری اطلاعات» خود را راه‌اندازی کنند. هدف از تأسیس این مرکز، کاهش خطرات سایبری خودروها و به اشتراک‌گذاری اطلاعات امنیتی خودروهای هوشمند است.
 
به گزارش گرداب از سایبربان، «مرکز تجزیه‌وتحلیل و به اشتراک‌گذاری اطلاعات» توسط «اتحادیه‌ی خودروسازان» و «انجمن خودروسازان جهان» راه‌اندازی خواهد شد.
 
هدف «مراکز تجزیه‌وتحلیل و به اشتراک‌گذاری اطلاعات»، سازمان‌دهی کردن شرکت‌های فعال در یک حوزه‌ی صنعتی خاص است مانند خودروسازی. هدف این مراکز، محافظت از یک شرکت در برابر حملات سایبری و دیگر خطرات امنیتی با هزینه‌ و نیروی انسانی کم‌تر است.
 
در حقیقت در کشور آمریکا برای تحقق این اهداف، انجمن ملی «مرکز تجزیه‌وتحلیل و به اشتراک‌گذاری اطلاعات» وجود دارد.
 
در اظهارنظری رییس این انجمن، دنیس اندرسون (Denise Anderson) گفت: "آیا در حال حاضر شرایط فاجعه است؟ من می‌گویم نه، این‌چنین نیست؛ اما زمان آن رسیده است تا «مرکز تجزیه‌وتحلیل و به اشتراک‌گذاری اطلاعات» را تأسیس کنیم تا امنیت زیرساخت‌ها را تأمین کنیم. ما دوست نداریم که (از حملات سایبری) غافلگیر شویم. در حال حاضر مراکز مراقبت‌های بهداشتی (بیمارستان‌ها و ...) به دلیل نداشتن «مرکز تجزیه‌وتحلیل و به اشتراک‌گذاری اطلاعات» زیر بار حملات سایبری هستند."
 
«مرکز تجزیه‌وتحلیل و به اشتراک‌گذاری اطلاعات» صنعت خودروسازی تا پایان سال 2015 تأسیس و راه‌اندازی خواهد شد.
 
این مرکز، محلِ متمرکز کردن اطلاعات امنیتی و به اشتراک‌گذاری جزییات حملات سایبری به خودروها بین شرکت‌های مختلف خودروسازی خواهد بود.
 
در لیست شرکت‌های بزرگ خودروسازی که در تأسیس این مرکز همکاری خواهند داشت تقریباً نام بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی به چشم می‌خورد؛ شرکت‌هایی مانند ب‌ام‌و، فیات، فورد، جنرال موتورز، جگوار، مزدا، بنز، میتسوبیشی، پورشه، تویوتا، فلوکس واگن، ولوو، آستون مارتین، فراری، هوندا، هیوندای، ایسوزو، کیا، مازراتی، مک لارن، نیسان، سوبارو، سوزوکی.
 
در آغاز سال میلادی جاری نیز، کنسرسیوم جهانی وب، بخش جدیدی را در مورد امنیت خودروهای هوشمند ایجاد کرد. هدف این بخش، ایجاد استانداردهای امنیتی لازم برای فناوری‌های متصل به اینترنتِ مورداستفاده در خودروها است.