Gerdab.IR | گرداب

کشورهای عرب درصدد افزایش امنیت سایبر

تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴

کشورهای عرب حوزه‌ی خلیج‌فارس از خطرهای حملات سایبری اظهار نگرانی می‌کنند و در پی افزایش امنیت زیرساخت‌های انرژی و سامانه‌های کنترل صنعتی خود هستند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ شرکت IBM پیش‌بینی کرده است که تا سال 2020، سی میلیارد وسیله به اینترنت متصل خواهند شد، مانند سامانه‌های خودکار و کنترل صنعتی مثل نیروگاه‌های برق و حمل‌ونقل نفت و گاز.

همین امر موجب افزایش نگرانی‌هایی برای کشورهای عرب حوزه‌ی خلیج‌فارس شده است؛ بنابراین کشورهای عرب این حوزه در پی افزایش امنیت زیرساخت‌های حیاتی خود در برابر حملات سایبری هستند. برخی آن‌ها معتقدند که شرکت‌های نفتی آن‌ها موردحمله‌ی سایبری قرار گرفته است.

همچنین این شرکت اعلام کرد که بخش‌های تولیدی و انرژی در میان پنج بخش نخستی بودند که در سال 2014، مورد هدف قرار گرفتند که این بخش‌ها 23 درصد از کلیه‌ی حملات سایبری را به خود اختصاص داد.

نکته‌ی مهم در اینجا این است که کشورهای عرب حوزه‌ی خلیج‌فارس و سازمان‌های آن‌ها، به‌طور روزافزون، فرآیند اتوماسیون صنعتی را به اینترنت متصل می‌کنند. به همین دلیل آن‌ها از خطر حملات سایبری نگران هستند.

همچنین شرکت امنیتی سیمنتک (Symantec) اعلام کرد که 29 درصد از زیرساخت‌های دنیا و سازمان‌های دولتی در سال 2014 حداقل یک بار موردحمله قرار گرفتند.

به‌علاوه، شرکت پژوهشی آمریکایی گارتنر (Gartner) نیز اعلام کرد که سامانه‌های مدیریتی و فناوری اطلاعات با افزایش تعداد حملات سایبری روبه‌رو هستند.

در مورد شرکت گارتنر خالی از لطف نیست که بگوییم این شرکت به‌خصوص در زمینه‌ی مشاوره‌ی فناوری اطلاعات فعالیت دارد و در 85 کشور جهان خدمات ارائه می‌کند.