Gerdab.IR | گرداب

درگیری کسپرسکی و AVG

تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۴

به ادعای رسانه‌ها، شرکت امنیتی کسپرسکی فعالیت‌های مخربی را علیه شرکت امنیتی AVG انجام می‌داده است.

به گزارش گرداب از سایبربان چندی پیش، در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها، دو نفر از کارکنان شرکت امنیتی کسپرسکی ادعا کردند که این شرکت فعالیت‌های مخربی را علیه شرکت‌های رقیب خود انجام می‌داده است.
 
به‌تازگی، خبری در رسانه‌ها منتشر شده است با این مضمون که یوژین کسپرسکی، رییس شرکت کسپرسکی دستور انجام یک سری فعالیت‌های مخرب علیه شرکت AVG، شرکت تولیدکننده‌ی نرم‌افزارهای امنیتی، را داده بود.
 
در خبرهای منتشرشده آمده است که ایمیل‌های به بیرون درز پیداکرده‌ی یوژین کسپرسکی، رییس شرکت کسپرسکی، ثابت می‌کند این شرکت برنامه‌هایی را علیه AVG داشته است.
 
به گزارش واحد امنیت سایبربان؛ در متن یکی از ایمیل‌ها آمده است: "AVG در حال انجام حملاتی به نیروی انسانی ما و مدیران ما است." این ایمیل اشاره دارد به زمانی که AVG مدیران ارشد کسپرسکی را استخدام کرد. در ایمیلی دیگر آمده است که:" زمانی که می‌بینم AVG (با سرقت فناوری‌های ما) میلیون‌ها دلار کسب درآمد می‌کند و از ما نیز هیچ‌گونه تشکری نمی‌کند، حقیقتاً احساس بدی دارم."
 
در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها، رییس بخش فناوری AVG گفت که بین سال‌های 2009 تا 2013 نمونه‌هایی از ویروس در این شرکت یافت شده بود.
 
در یکی این ایمیل‌ها آمده است که کسپرسکی علیه شرکت چینی Jiangmin نیز چنین عملیاتی را انجام داده است. در متن ایمیل منتشرشده آمده است که هدف کسپرسکی برای عملیات خرابکارانه علیه Jiangmin به دست آوردن بازار چین بوده است.