Gerdab.IR | گرداب

ادعای جدید آمریکا در مورد چین و روسیه

تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴

مسئولان آمریکایی ادعا می‌کنند که روسیه و چین در تلاش برای شکار جاسوسان آمریکایی هستند.

به ادعای رسانه‌های آمریکایی، بانک داده‌ی یک شبکه‌ی مخفی از مهندسان و دانشمندان آمریکایی هک شده است. این شبکه به جاسوسان آمریکایی در کشورهای خارجی کمک‌های فنی می‌کرده است.
 
به گزارش گرداب از سایبربان؛ مسئولان آمریکایی در ادعایی جدید عنوان کرده‌اند که روسیه و چین داده‌های هک شده‌ی بانک داده‌ی موردنظر را به‌دقت بررسی می‌کنند تا جاسوسان آمریکایی در کشورهای خارجی را شناسایی کنند.
 
مسئولان آمریکایی کشورهای زیادی را متهم به جاسوسی کرده و ادعا می‌کنند که سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای مختلف ازجمله روسیه و چین، بانک داده‌ی هک شده را به‌دقت بررسی می‌کنند تا جاسوسان آمریکایی در کشورهای دیگر را شناسایی کنند.
 
به ادعای رسانه‌های آمریکایی، این بانک داده شامل اطلاعاتی از قبیل مجوزهای امنیتی جاسوسان آمریکایی و سابقه‌ی پروازهای آنها بوده است.
 
به ادعای این رسانه‌ها، علاوه بر اطلاعات فوق، اطلاعاتی جزئی بسیاری مانند سوابق نظامی، فعالیت‌های سایبری، سوابق مالی و ... جاسوسان در این بانک داده نگهداری می‌شده است.
 
اداره مدیریت کارکنان آمریکا در این مورد هیچ‌گونه اظهارنظری نکرده است. دولت اوباما نیز در مورد جزییات اطلاعات به سرقت رفته اظهارنظری نکرده است.
 
این ادعاها در حالی است که هیچ مرکز رسمی در آمریکا، سندی در مورد این ادعاها ارائه نکرده‌اند.