Gerdab.IR | گرداب

CareCERT پلیس سایبری تخصصی بهداشت!

تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴

به دلیل افزایش حملات سایبری به سازمان‌های بهداشت و مراقبت اجتماعی، یکی از مراکز انگلیس گروهی را برای مقابله با تهدیدات این بخش تشکیل داد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ مرکز اطلاعات بهداشت و مراقبت اجتماعی انگلیس (Health and Social Care Information Center) گروهی جدید از متخصصان امنیت سایبر برای بهبود وضعیت امنیت سایبر سامانه‌های بهداشت و درمان و مراقبت‌های اجتماعی تشکیل داد. نام این گروه "CareCERT" است و وظایف آن عبارت‌اند از:

•    فراهم کردن راه‌حل‌های مدیریت حوادث امنیت سایبر و مدیریت تهدیدات در سامانه‌های بهداشت و مراقبت اجتماعی
•    انتشار اطلاعات مربوط به تهدیدات سایبری بخش بهداشت و مراقبت اجتماعی
•    اجرای اقدامات لازم در بخش مذکور به‌منظور اطمینان یافتن از مقابله در برابر حملات سایبری
همچنین این گروه به‌عنوان مرجعی برای ارائه‌ی راه‌حل‌های امنیتی در بخش بهداشت و مراقبت اجتماعی محسوب می‌شود. به‌علاوه گروه CareCERT با گروه‌های مانیتورینگ دیگر انگلیس مانند "GovCertUK" و "CERT-UK" همکاری می‌کند.

در واقع گروه مذکور، تهدیداتی را که در بخش بهداشت و مراقبت اجتماعی وجود دارد، رصد کرده و سپس اقدامات امنیتی لازم را اجرا می‌کند.

اما در مورد آسیب‌پذیری سازمان‌های بهداشت و درمان باید گفت که اخیراً گزارش‌های گوناگونی ارائه شده است که در 5 سال اخیر حملات سایبری به این سازمان‌ها، حدود 125 درصد افزایش داشته است.

به‌علاوه چهارپنجم مدیران این سازمان‌ها در سراسر جهان گفته‌اند که بخش فناوری اطلاعات آن‌ها هدف حملات سایبری قرار گرفته است. همچنین برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که 47 درصد از این حملات به دلیل آسیب‌پذیری‌های درون‌سازمانی مانند اهمال کارمندان بوده است.