Gerdab.IR | گرداب

سلطان هکرها دستگیر شد

تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۸۹

یک جوان 23 ساله اسلونیایی که با آلوده کردن 12 میلیون رایانه به سلطان هکرها معروف شده بود، پس از 5 ماه تجسس، دستگیر شد.

به گزارش گرداب به نقل از مهر، "اف. بی. آی" و مقامات بین المللی، هکری را که مسؤول ایجاد کد یک ویروس خطرناک بود، دستگیر کردند. این ویروس توانست بیش از 12 میلیون رایانه را در 190 کشور آلوده کند و به پایگاه‌های داده های بسیاری از بانک‌های دنیا آسیب برساند.

این جوان 23 ساله که "ایزردو" نام دارد، پس از تجسس‌های سخت پنج ماهه پلیس جنایی اسلونی، اف. بی. آی امریکا و گارد شهری اسپانیا در "ماریبور" اسلونی دستگیری شد.

این جوان یک سازمان جنایتکاری انفورماتیکی به نام "بوت نت ماریپوزا" ایجاد کرده بود. در این باند تبهکاری، یک جوان 31 ساله اهل باسک اسپانیا نیز وجود دارد. اتهام وی سرقت شماره ها و رمزهای عبور کارت‌های اعتباری، اطلاعات شخصی و اعتبارات بانکی بیش از 800 هزار نفر است.

این سازمان خطرناک موفق شده بود از طریق ضعف امنیتی مرورگر اینترنت اکسپلورر کاربران را شناسایی کند و سپس پورت‌های "USB" آنها را برای ورود به نرم افزار پیام های فوری "ام. اس. ان" مایکروسافت آلوده کند.

بر اساس گزارش "پی. سی مگزین"، جفری تروی، مدیر بخش انفورماتیک "اف. بی. آی" تأیید کرد دستگیری "ایزردو" که 10 روز قبل صورت گرفت، توانسته است یک ضربه بزرگ را به بدنه این تشکیلات تبهکاری وارد کند.

"بوت نت ماریپوزا" یکی از بزرگترین تشکیلات جنایت های انفورماتیکی در دنیا به شمار می رود.