Gerdab.IR | گرداب

مخرب ترین بدافزار مالی شناسایی شد

تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴

یک مرد اهل کشور لاتویا که متهم به کمک به طراحی ویروس Gozi است شناسایی شده و مجرم شناخته شده است.

به گزارش گرداب فارس به نقل از آرس تکنیکا نوشت، آمریکا این ویروس را یکی از مخرب ترین ویروس های مالی دانسته است. بررسی ها نشان می دهد ویروس Gozi تا به حال میلیون ها دلار خسارت به بار آورده است.
 
Deniss Calovskis که در یک دادگاه فدرال در مانهاتان نیویورک شهادت می داد تصریح کرد من می دانستم آنچه که من انجام می دهم بر ضد قانون است. این مرد 30 ساله در فوریه گذشته به مقامات قضایی آمریکا تحویل داده شد. ویروس Gozi اولین بار در سال 2007 به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شده و خسارات مالی فراوانی به بار آورد. ویروس مذکور یک بار دیگر در سال 2010 هم خسارات گسترده ای به بار آورد.
 
این ویروس بعد از آلوده کردن هر رایانه علاوه بر سرقت اطلاعات ورود به حساب های بانکی، کدهای معیوبی را به صفحات وب هر بانک تزریق می کرد تا شناسایی عامل اصلی طراحی ویروس Gozi دشوار شود. همچنین از این طریق سرقت اطلاعات اضافی مانند شماره های تامین اجتماعی، اطلاعات گواهینامه رانندگی، پین کد گوشی و ... هم ممکن می شد.
 
Calovskis در سال 2013 دخالت خود در طراحی ویروس Gozi را تکذیب کرده بود. همدست وی در این زمینه یک مرد روس به نام Nikita Kuzmin که جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهامات وی هنوز برگزار نشده است.