Gerdab.IR | گرداب

تحریم جهانی علیه گوگل

تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

میلیون ها کاربر در سر تا سر جهان در پی اقدامات جدید گوگل، استفاده از برنامه ها و سرویس های این غول اینترنت را تحریم کرده اند.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان؛ همان طور که می دانید در گوشی های اندرویدی به صورت پیش فرض نرم افزار موقعیت یاب Google Maps یا همان نقشه های گوگل وجود دارد. این نرم افزار قادر است به صورت آنلاین و آفلاین با استفاده از سخت افزار Gps گوشی اندرویدی شما، موقعیت فعلی و امکانات جالب دیگری را در اختیارتان قرار دهد.
 
در کنار طراحی غیر زیبا و باگ های بسیار زیاد، میلیون ها کاربر به دلایل بسیار زیادی حتی از آخرین نسخه نقشه گوگل تنفر دارند. در واقع آخرین ورژن از این برنامه همچنان دارای باگ های بسیار زیادی است و سرعت پایینی دارد و گاهی اوقات حتی درست هم کار نمی کند. تا به امروز که گوگل به کاربران خود این اجازه را می داد که از نسخه قدیمی نقشه خود استفاده کنند، کاربران زیادی فقط از این نسخه استفاده می کردند. اما به تازگی گوگل نسخه قدیمی  نقشه خود را حدف کرده و دیگر امکان استفاده از آن را به کاربران نمی دهد. در نتیجه این کار، میلیون ها کاربر به جمع افرادی که نقشه گوگل را تحریم کرده اند پیوستند و دیگر از آن استفاده نمی کنند.
 
کاربران زیادی در اعتراض به این اقدام گوگل در شبکه های اجتماعی بحث و گفت و گو راه اندازی کرده اند و گفته اند که گوگل باید بداند که چه کاری می کند و این اقدام نشان دهنده این نکته است که به کاربران و نظرات آن ها هیچ اهمیتی نمی دهد. در کنار این طراحی ها و برنامه های جدید، Hangout است که کاربران در مورد آن هم نظر مثبتی نداشته اند.  
 
طراحی بعدی و نادرست گوگل، برنامه جیمیل است. زمانی که کاربر می خواهد اقدام به ارسال یک ایمیل کند، با پیچیدگی ها و مشکلات بسیاری رو به رو می شود. حذف عملگرهای ابتدایی که این امکان را به کاربران میداد تا بتوانند فونت، رنگ و فرمت نوشته های خود را عوض کنند، تاثیر بسزایی در بازخورد منفی آن ها داشته است. بسیاری از کابران به صفحات اجتماعی گوگل در اینترنت مراجعه کردند و از اقدامات اخیر این شرکت انتقاد کرده اند.
 
گرچه گوگل تمام این نظرات را نادیده گرفت و  اقدامات خود را انجام داد و دیگر به کاربران اجازه نداد که از نسخه های قدیمی برنامه های خود استفاده کنند. یکی دیگر از طراحی های نادرست گوگل، برنامه هایی هستند که می خواهند به Gmail این اجازه را می دهند که به یک دامنه دیگر مثل name@yourname.com متصل شوند.
 
به گفته کاربران، گوگل در طراحی این قسمت واقعا ضعیف عمل کرده است و کاربران در حین تنظیمات با مشکلات و پیغام های خطای بسیاری رو به رو می شوند. گرچه گوگل همچنان کاربران زیادی دارد و بسیاری از طرفداران از این اقدامات گوگل همایت می کنند، اما باید دید که با گذشت زمان، این تغییرات به چه سمتی می رود و چه امکانات جدید و بهتری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.