Gerdab.IR | گرداب

مایکروسافت دست فرزندش را گرفت

تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

شرکت مایکروسافت برای افزایش محبوبیت مرورگر Edge اقدامات جدیدی انجام داده است.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان شرکت مایکروسافت همچنان از نبود یک مرورگر اینترنتی جذاب رنج می برد. معرفی مرورگرهای Netscape و Internet Explorer این شرکت همواره با کاهش کاربران مواجه بوده است، تا جایی که مرورگر های سریع تر، ایمن تر و جذاب تری همانند فایرفاکس شرکت موزیلا و همچنین کروم شرکت گوگل توانسته اند کاربران بیشتری را نسبت به مرورگر مایکروسافت به سمت خود جذب کنند.



تازه ترین اقدام این شرکت برای افزایش محبوبیت مرورگر Edge، ممکن است برای بسیاری از کاربران غیر متعارف باشد. کاربرانی که از سیستم عامل ویندوز ۱۰ استفاده می کنند و برای نخستین بار مرورگر Edge را باز می کنند با موتور جست و جوی Bing مایکروسافت روبرو می شوند که به صورت پیش فرض در صفحه خانگی قرار گرفته است.


سپس در صورت جستجوی Chrome و یا Firefox کاربران با نتایج بی شماری روبرو می شوند که حاکی از آن است مرورگر Edge از دو مرورگر فوق برای کاربران ویندوز ۱۰ بهتر است. هرچند اقدام مایکروسافت برای افزایش محبوبیت مرورگر Edge قابل درک است، با این حال به نظر می رسد این شرکت بار دیگر در این راه گام های اشتباهی را برداشته است.


از نظر بسیاری از کارشناسان ادامه این فرآیند می تواند برای مایکروسافت بسیار مخاطره آمیز باشد، البته از یک سو طرفداران مایکروسافت می توانند اطمینان داشته باشند که مرورگر Edge به زودی عرصه رقابت را به سود دیگر مرورگر های طرف سوم ترک نخواهد کرد و از سوی دیگر ممکن است کاربرانی که قصد داشتند پس از مدت ها با سیستم عامل ویندوز ۱۰ به دنیای مایکروسافت بازگردند، پس از مشاهده چنین رویکردهای الزام آوری در تصمیم خود تجدید نظر کنند.