Gerdab.IR | گرداب

درگیری سایبری ارمنستان و آذربایجان

تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴

وب‌گاه‌های سفارت‌خانه‌های آذربایجان مورد حمله‌ی سایبری هکرهای ارمنستانی قرار گرفت.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ روز یکشنبه، حکمت حاجیوف (Hikmet Hajiyev)، سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان اعلام کرد که وب‌گاه‌های سفارت‌خانه‌های این کشور در کشورهای هلند، بلژیک و قطر مورد حمله سایبری قرار گرفته و از دسترس خارج شده‌اند.
 
به گفته‌ی سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی آذربایجان، وب‌گاه‌های هک شده در مدت‌زمان کوتاهی بازیابی و تعمیر شدند و به فعالیت خود ادامه دادند.
 
حکمت حاجیوف افزود: "هکرهای ارمنستانی مرتباً به منابع اینترنتی آذربایجان، ازجمله مراکز دیپلماتیک خارج از کشور آذربایجان حمله‌ی سایبری می‌کنند."
 
در حال حاضر هیچ‌گونه ارتباط دیپلماتیکی بین آذربایجان و ارمنستان وجود ندارد و دو کشور بر سر مسائل قره‌باغ کوهستانی (Nagorno-Karabakh) با یکدیگر مشکل دارند.
 
در سال 1988 ارمنستان به منطقه‌ی قره‌باغ که درون خاک آذربایجان قرار دارد حمله کرد. در سال ١٩٩٢ بيست درصد از خاک آذربايجان ازجمله قره‌باغ به اشغال نيروهاي ارمني درآمد.
 
سال ١٩٩٤ آذربایجان و ارمنستان توافق آتش‌بس امضاء كردند، اما درگيري‌هاي نظامي ميان نيروهاي طرفين هم چنان ادامه دارد. جنگ قره‌باغ به‌تنهایی در سال‌های دهه‌ی 90 میلادی، 30 هزار کشته بر جای گذاشت.
 
قره‌باغ اکنون در کنترل جدایی‌طلبان ارمنی است که از سوی ارمنستان حمایت می‌شوند