Gerdab.IR | گرداب

تفاهم وزارت ارتباطات با آموزش و پرورش؛

اتصال مدارس به نسل ۳ و ۴ موبایل

تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴

معاون وزیر ارتباطات از راه اندازی ایمیل دانش آموزی و موتور جویشگر فارسی در پی انعقاد تفاهمنامه با وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش گرداب از مهر، نصرالله جهانگرد، فناوری اطلاعات‌ را عنصر موثر در تغییرات استراتژیک عنوان کرد که می تواند مدیریت تغییر در تعلیم و تربیت را محقق کند.
 
وی با اشاره به تفاهم نامه امضاء شده میان دو وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش تصریح کرد: ‌بستر سازی اتصال و ارتباط مدارس با استفاده از فناوری های نوین نظیر ۳G و ۴G، ‌ایجاد سامانه چند سکویی محتوا و تامین محتوا و امکانات برای مدارس، معلمان و دانش آموزان مانند ایمیل دانش آموزی و موتور جویشگر فارسی از جمله محورهایی است که بر اساس این تفاهم نامه محقق خواهد شد.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، تغییر شیوه های یاددهی و یادگیری در جهت ایجاد زمینه کسب مهارت، خلاقیت و نوآوری در جوانان را از جمله مواردی دانست که به کمک فناوری های مدرن امکان پذیر است و گفت: آموزش و پرورش محیط تربیت نسل آینده و توسعه مبتنی بر دانش است و به همین جهت، مهمترین نهاد سرمایه گذاری آینده کشور محسوب می شود.
 
جهانگرد، آموزش و پرورش را پیشگام در استفاده از فناوری اطلاعات دانست و ادامه داد: طی ۱۵ سال گذشته، اقدامات اساسی در این حوزه صورت گرفته که از آن جمله می توان به استفاده از کامپیوتر به عنوان ابزار یادگیری و تلاش برای افزایش سواد اطلاعاتی معلمان و دانش آموزان اشاره کرد.
 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اهداف تعریف شده در چشم انداز ۱۴۰۴ گفت: انسان های آینده باید دانش استفاده و کار با این فناوری را بدانند و این آینده سازان هم اکنون در سال های آغازین تحصیل در آموزش و پرورش هستند و لازم است مهارت های لازم را یاد بگیرند.
 
وی با بیان اینکه تاکنون ارتباطات کشور مبتنی بر صوت بوده تاکید کرد: برنامه ریزی ها برای تحول در زیرساخت کشور صورت گرفته تا ارتباطات مبتنی بر دیتا پیاده سازی شود؛ از سوی دیگر، خدمات دولت احصاء شده که این خدمات در ۱۴ خوشه دسته بندی شده تا شبکه های اختصاصی مورد نیاز طراحی و پیاده سازی شود.​
 
به گزارش مهر، طبق آخرین آمار ارائه شده، بیش از ۴۰ هزار مدرسه در کشور به شبکه اینترنت متصل شده اند.