Gerdab.IR | گرداب

سرمايه‌گذاري گوگل و سيا در آينده‌ٔ مونيتورينگ وب

تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۸۹

بخش سرمايه‌گذاري سيا و گوگل هر دو از شركتي حمايت مي‌كنند كه وب را به‌صورت فوري مونيتور كرده و از اطلاعات به دست آمده براي پيش‌بيني آينده استفاده مي‌كند.

به گزارش گرداب، شركت  Recorded Future که از سوی بخش سرمايه‌گذاري سيا و گوگل حمایت می شود، به جست‌وجوي هزاران وب سايت، وبلاگ و اشتراك توييتر مي‌پردازد تا به ارتباط ميان افراد، سازمان‌ها، اقدامات و وقايع اخير و آتي پي ببرد.


طبق اسناد ارائه شده از سوي Recorded Future، موتور آناليتيك اين شركت به فراتر از جست‌وجو پرداخته و لينك‌هاي رويت نشده بين اسناد مربوط به افراد و رويدادهاي مشابه را مورد بررسي قرار مي‌دهد.

اين ايده براي كشف اين است كه در هر حادثه چه كسي دخيل بوده، در كجا روي داده و چه زماني خاتمه مي‌يابد. شركت Recorded Future سپس نموداري را طرح كرده و به‌صورت آنلاين وضعيت هر رويداد را نشان مي‌دهد.

بر اساس گزارش وايرد، سازمان جاسوسي آمريكا به‌طور فزاينده به كاوش اطلاعاتي كه به‌صورت عمومي قابل دسترس شده اند، اما در برنامه‌هاي تلويزيوني، مقالات روزنامه، پست‌هاي وبلاگ، ويديوهاي آنلاين و گزارش‌هاي راديويي مشاهده نمي‌شوند، علاقه‌مند شده است.

این براي نخستين بار نيست كه گوگل با سازمان‌هاي جاسوسي آمريكا همكاري مي‌كند؛ اين شركت مدت‌ها قبل از اين براي تأمين امنيت شبكه‌هاي خود از سازمان امنيت ملي آمريكا كمك طلب كرده بود اما به نظر مي‌رسد براي نخستين بار است كه جامعه جاسوسي و گوگل هم‌زمان در يك شركت نوپا سرمايه‌گذاري مي‌كنند.

منبع: ایسنا