مبارزه مجازی با داعش به سبک ژاپنی!

تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴

قهرمان 19 ساله فیلم های کارتونی ژاپن به نام "ایسس – چان" در مواجهه با گروهک تروریستی داعش به نمادی برای فراخوانی برای انتشار تصویر آن در راستای تلاش برای مقابله با تبلیغات اینترنتی این گروهک تبدیل شده است.

به گزارش گرداب از فاطر24 روزنامه تایمز چاپ لندن نوشت: قهرمان کارتون "آیسس – چان" که نام آن تداعی کننده (ISIS) مخفف نام گروهک تروریستی داعش به انگلیسی (Islamic State of Iraq and Syria) و دارای لباس های سیاه رنگی مشابه عناصر داعش است، با در دست داشتن چاقو و خربزه به نمادی برای مقابله با تروریسم این گروهک تبدیل شده است، به طوری که برخلاف عناصر داعش که اقدام به بریدن سر انسان ها می نمایند، این قهرمان کارتون، اقدام به قاچ کردن خربزه می کنند.
 

APWfqRgq3CbW


این گزارش خاطرنشان می کند که هدف از انتشار تصویر "داعش تشان" و خربزۀ خندانش مقابله با تبلیغات تروریست های داعش در فضای مجازی است. مبتکران این طرح قصد دارند لوگاریتم های گوگل را تغییر دهند به این معنی که هر چقدر تصویر کارتونی با استقبال مردمی مواجه شود و در اینترنت به اشتراک گذاشته شود، رتبه آن بالاتر می آید و در جستجوها بیشتر نمایان می شود و این به معنای عقب زدن تبلیغات داعش در فضای مجازی است.
 
براساس گزارش مذکور، به دنبال اقدام گروهک تروریستی داعش به اعدام دو روزنامه نگار در ژاپنی ابتدای سال جاری، مجموعه ای با عنوان "آیسس وایبر" اقدام به تولید این کارتون نموده و از طریق پربیننده ترین شبکه تلویزیونی در ژاپن اقدام به پخش آن نمود؛ پس از آن، فعالی با عنوان "جین ناکیس" اقدام به فروش تصاویر و سایر متعلقات مربوط به این کارتون در راستای اهداف غیر انتفاعی می نماید.
 
کارتون مذکور باعث شده تا فعالان اقدام به طرح سه هزار تصویر از این قهرمان کارتونی و انتشار آن در فضای مجازی نمایند که بیشتر این تصاویر از کشورهای آسیایی منتشر شده و این امر باعث الهام فعالان اروپایی و آمریکایی در فضای مجازی شده است.
 
فعالان مجموعه مذکور امیدوارند تا تصاویر "ایسس – چان" جایگزین تصاویر قتل، کشتار و ویرانی های ناشی از جنایات داعش در فضای اینترنت شود.
 
به نوشته تایمز، تلاش برای به تمسخر گرفتن داعش پس از آن آغاز شد که یک صفحه با عنوان "آیسس کارائوکه" isis karaoke بر روی پایگاه اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر تروریست های داعش نمود و حدود 42 هزار نفر نیز آن را لایک کردند.