Gerdab.IR | گرداب

رد طرح رمزنگاری محصولات توسط FBI

تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴

پلیس فدرال آمریکا مخالفت خود را با رمزنگاری محصولات تجاری شرکت‌های دره‌ی سیلیکون اعلام کرد، هرچند قبلاً موافق رمزنگاری این محصولات بود.

به گزارش گرداب سایبربان؛ مقامات برخی از شرکت‌های دره‌ی سیلیکون در مورد رمزنگاری کردن یا نکردن محصولات خود تردید داشتند. جیمز کامی (James Comey)، مدیر پلیس فدرال آمریکا، خبر موافقت مقامات این پلیس را با دولت برای رمزنگاری محصولاتشان را انکار کرد.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت آمریکا به برخی از رهبران شرکت‌های دره‌ی سیلیکون اختیار داده بود تا محصولات خود را به خاطر حفظ حریم خصوصی مشتریان رمزنگاری کنند. با توجه به این مسئله، جیمز کامی از این اجازه‌ی دولت برای رمزنگاری محصولات حمایت کرده بود.

این حمایت برای جلوگیری از استفاده‌ی داعش از شبکه‌های اجتماعی و تلفن‌های هوشمند برای استخدام نیرو در این گروه بود؛ اما اکنون وی موافق رمزنگاری محصولات شرکت‌های دره‌ی سیلیکون نیست.

لازم به ذکر است درحالی‌که شرکت‌های تلفن همراه محصولات خود را رمزنگاری نمی‌کنند، تولیدکنندگان آیفون و اندروید دارای ابزارهای رمزنگاری خودکار داده‌ها هستند. همچنین دولت فدرال در جستجوی یک «بک دور» برای محصولات رمزنگاری شده است. کامی افزود اگر این شرکت‌ها، این بک دور را در اختیار دولت و پلیس فدرال قرار ندهند، کنگره‌ی آمریکا وارد عمل خواهد شد.