Gerdab.IR | گرداب

کیت توسعه نرم‌افزاری برای اینترنت اشیا

تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴

فیس‌بوک در سال 2013 شرکت پارسه (Parse) را خرید و علت این کار را تولید کیت‌های توسعه نرم‌افزاری (SDK) جدیدی برای آن اعلام کرد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ فیس‌بوک با خریدن پارسه در سال 2013 همه را متعجب کرد.

شرکت پارسه، یک شرکت کوچک در دره‌ی سیلیکون است که «Backend» (پلتفرم‌های سرویس‌دهنده‌ی خدمات ابری) برای نرم‌افزارهای کاربردی ابزارهای هوشمند فراهم می‌کند. فیس‌بوک این شرکت را با پرداخت 86 میلیون دلار خرید.

در اجلاس «F8» امسال فیس‌بوک اعلام شد، شرکت پارسه تحت نظر فیس‌بوک رشد کرده و در زمینه‌ی اینترنت اشیا وارد شده است. همچنین در اجلاس F8 امسال اعلام شد این شرکت یک SDK جدید برای بردهای میکرو کنترلی با نام «Arduino Yun» تولید کرده است. تولید این SDK توسط پارسه با بازخوردهای مناسبی توسط توسعه‌دهنده‌های مختلف روبه‌رو شد. شرکت پارسه در حال حاضر برای شرکت‌های آتمل (Atmel)، برودکام (Broadcom)، اینتل (Intel) و تگزاس اینسترومنتز (Texas Instruments) و چندین پلتفرم مختلف دیگر SDK تولید کرده و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

به کمک کیت‌های توسعه نرم‌افزاری پارسه، توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند برنامه‌های مختلفی برای اینترنت اشیا ایجاد کنند که بر روی سخت‌افزارهای مختلف اجرا می‌شود. به کمک این کیت‌ها و زیرساخت‌های ارائه‌شده توسط این شرکت، زمان و پیچیدگی تولید نرم‌افزار برای اینترنت اشیا به‌شدت کاهش‌یافته است.

فیس‌بوک مانند شرکت‌های اپل و گوگل سیستم‌عاملی اختصاصی ندارد. به نظر می‌رسد، به همین علت تمرکز خود را بر روی اینترنت اشیا قرار داده است تا به کمک آن بتواند نفوذ خود را بر روی کاربران خود بیشتر کند.